چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: 80 درصد از نسخ و اسناد مکتوب تاریخی موجود در موزه نسخ خطی آیینه خانه عمارت مفخم بجنورد اهدای مردم استان است که در این موزه نگهداری می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست گرمه گفت: 2 شکارچی متخلف پیش از اقدام به شکار در این شهرستان خراسان شمالی دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه و مواسات در کشور انقلابی به پا کرده است، گفت: مردم در این شرایط کرامتشان را به نمایش گذاشتند و احساس کردند که در این شرایط بخشی از اموالشان را برای کمک به خانواده های آسیب دیده اهدا کنند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: آمار حوادث کار در کارگاه‌های ساختمانی استان بالا است و یکی از علل اصلی آن ساماندهی نشدن مشاغل صنعت ساخت و ساز مانند اجاره‌دهندگان تجهیزات است.

خبرگزاری ایسنا

زلزله 5.1 دماوند استان تهران در بامداد روز جمعه 19 اردیبهشت ماه مهمترین رخداد لرزه‌ای هفته گذشته است که این زمین‌لرزه علاوه بر تهران و دماوند در استان‌های قم، مازندران، زنجان و سمنان احساس شده است. علاوه بر آن در فیروز آباد استان لرستان نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 5.1 لرزید.

وب‌گاه مشرق نیوز

در شرایطی که کرونا باعث تعطیلی مدارس شده است و آموزش دانش‌آموزان از طریق اینترنت و تلویزیون انجام می‌شود هستند دانش آموزانی که به هیچ کدام از این دو دسترسی ندارند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 356 هزار و 296 راس دام سبک و سنگین در این استان هویت‌گذاری شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در صورت تخصیص 100درصدی اعتبارات عمرانی سال جاری 7 هزار و 400 مترمربع به فضای های فرهنگی استان افزوده می شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - شهردار بجنورد گفت: توسعه زیرساخت های حاشیه این شهر 220 هزار نفری اولویت اصلی شهرداری است گفت: در این راستا تاکنون 15 میلیارد ریال برای منطقه حاشیه ناظرآباد به عنوان نخستین اقدام در توجه به مناطق کم برخوردار هزینه شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف بجنورد گفت: گران‌فروشی و درج نکردن قیمت در صدر تخلفات بازاریان مرکز استان خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان بوده است.

خبرگزاری ایرنا

یاسوج - ایرنا - رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 اثر از هنرمندان رشته گرافیک این استان به جشنواره بین المللی کارتون کرونا ویروس راه یافت.

خبرگزاری دانا

طاهر رستمی گفت: به زودی پروانه اکتشاف معدن آلبلاغ که مطالبه هلدینگ ایمیدرو برای انجام پی جویی و اکتشاف در منطقه آلبلاغ بود از از سوی وزارت صمت صادر خواهد شد.

خبرگزاری دانا

محمدرضا معماریانی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ناگهانی حبوبات در بازار نه تنها مردم بلکه بازاریان را نیز غافلگیر کرد، گفت: حبوبات در گروه کالاهای مصرفی مردم است که این افزایش قیمت برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است.

خبرگزاری دانا

علی مستوفیان گفت: این اداره کل طی تعامل با موزه بزرگ خراسان رضوی و مرکز اسناد آستان قدس توانسته بخشی از اسناد و نسخ خطی خراسان شمالی را از خراسان رضوی به استان بازگرداند که البته این استرداد ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور منابع آب شیروان گفت: براساس تفاهم ایجاد شده بین وزارت‌خانه نیرو و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سد شورک این شهرستان خراسان شمالی به منظور بهره‌بردرای از ظرفیت آن در بحث گردشگری، بوم گردی و ایجاد صنایع وابسته به آبزیان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.