چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح‌های ایمن‌سازی و پایدارسازی در روستاهای درگیر با مخاطرات ساخت و ساز استان، با 50 درصد پیشرفت در حال اجرا است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، استفاده از ماسک و رعایت کامل نکات بهداشتی برای مسافران در استفاده از ناوگان اتوبوسی مرکز استان خراسان شمالی اجباری است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در این استان 35 درصد روستاییان و مابقی ساکنان نواحی شهری بوده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی باعث کاهش 12 میلیارد ریالی درآمد باشگاه‌های خصوصی این استان و متضرر شدن بسیاری از مربیان و باشگاه‌داران شد.

وب‌گاه فرارو

زنان در استان‌های خراسان رضوی، یزد و خراسان شمالی به ترتیب با 29.4، 23.8 و 23.5 درصد بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در بین استان‌های کشور را در پاییز سال گذشته داشتند.

وب‌گاه عصر ایران

بیشترین نرخ بیکاری زنان با 33.9 درصد در استان کرمان است و کمترین نرخ بیکاری زنان با 8.2 درصد مربوط به استان خراسان رضوی است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - چهار هزار بسته غذایی توسط بنیاد علوی در قالب رزمایش مواسات و همدلی بین نیازمندان شهرستان مانه و سملقان توزیع شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: هزار و 600 دستگاه پکیج سیار خورشیدی 100 وات در اختیار خانوارهای عشایری این استان قرار می‌گیرد که وزارت نیرو 50 درصد هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: این استان در زمره 17 استان کشور است که با رشد فزاینده پدیده بیابان‌زایی مواجه هستند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر شیروان در خراسان شمالی را لرزاند.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - بجنورد - در سال‌های اخیر در استان خراسان شمالی مساحت زیادی زیر کشت گیاه «کلزا» می‌رود که موجب بوجود آمدن مناظر بسیار زیبایی می‌شود. روغن «کلزا» به علت اینکه دارای اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول است از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

خبرگزاری دانا

محمد علی شجاعی از بی مسئولیتی هلدینگ ایمیدرو در قبال انجام تفاهم نامه امضا شده در زمینه انجام مطالعات اکتشافی در معدن آلبلاغ به شدت انتقاد کرد و گفت: ایمیدرو به هیچیک از تعهدات خود در این تفاهم نامه عمل نکرده و پای کار نیامده است.

خبرگزاری دانا

امروزه کشور به گونه‌ای نسبت به واردات حبوبات وابسته شده است که با ممنوعیت دو ماهه حبوبات خارجی به کشور افزایش قیمت 100 درصدی را سهم مردم کرده است در حالی که ایران، ظرفیت تولید حبوبات برای صادرات به دیگر کشورها را دارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - زلزله‌ای به بزرگی 3.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، روز دوشنبه، شهر قاضی در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی را لرزاند.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عصر ایران

سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اثر این حادثه 4 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.