چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - تاکنون، 31 درصد جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان 863 هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری تسنیم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کسری بودجه، گفت: دولت باید برای مدت باقیمانده تدبیری بیاندیشد تا پایان سال دچار چالش به علت درآمد مالیاتی نباشیم.

خبرگزاری مهر

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری های صنعتی در چهار فصل منتهی به زمستان 98، با 22.7 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 36.2 درصد رسید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای خردادماه سال جاری فروش بلیت تنها از طریق اینترنت و دفاتر آژانس‌های مسافرتی خارج از پایانه‌ها انجام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

تعداد متوفیان ناشی از غرق‌شدگی در سال 98 نسبت به سال 97، با افزایش 340 نفری روبه‌رو بود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر فرودگاه بجنورد گفت: تمامی پروازهای این فرودگاه به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین کاهش مسافر از سوی ایرلاین‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری لغو شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی باعث بیکاری بیش از 800 مربی در رشته‌های مختلف شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رانندگان عبوری از گردنه‌های استان خراسان شمالی با مه نسبتا غلیظ روبه رو هستند و این امر سبب کندی تردد آنها شده است.

خبرگزاری دانا

حسین زارع گفت: طی دو ماه و نیم گذشته که بیماری کرونا شیوع یافته، دو هزار و 444 نفر از هم استانی ها در مراکز خون گیری این پایگاه، خون اهدا کردند که حضور بانوان برای خون دهی رشد 41 درصدی داشته است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تجمع مردم در بوستان‌های بش قارداش و باباامان شهرستان بجنورد نگران کننده است و این وضعیت موجب افزایش شیوع ویروس کرونا می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسرانه شیروان گفت: با پیگیری صورت گرفته، ایجاد رشته تربیت بدنی در این آموزشکده، برای نخستین بار در استان خراسان شمالی، مورد موافقت قرار گرفت.

خبرگزاری مهر

دبیرکل انجمن کوراش ایران گفت: این رشته در ایران فعالیت گسترده ای دارد و به عنوان قدرت دوم در جهان شناخته می شود. با این وجود نیاز داریم که در بخش بانوان با نگاه جدی تری کار را پیش ببریم.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی مناسب امسال پیش‌بینی می‌شود 250 هزار تن گندم از کشتزارهای این استان برداشت شود.

خبرگزاری دانا

همزمان با آغاز دومین دوره توزیع سراسری کمک های مومنانه در سراسر کشور استقبال چهرهای مشهور سیاسی در کنار مردم قدرت مضاعفی به این رزمایش داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بهار امسال در استان خراسان شمالی اگرچه با بارش‌های پی‌درپی و برودت هوا همراه بود اما در این روزهای اردیبهشت ماه، تجلی بهار در این سرزمین سرسبز بیشتر خودنمایی کرده و نویدبخش احیای دوباره طبیعت است. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: 80 درصد از نسخ و اسناد مکتوب تاریخی موجود در موزه نسخ خطی آیینه خانه عمارت مفخم بجنورد اهدای مردم استان است که در این موزه نگهداری می‌شود.