سه‌شنبه 10 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه حدود 205 مزار گران‌قدر شهدا ساماندهی نشده است، گفت: این مزارها عمدتاً در شهرستان‌های طارم، ماهنشان و زنجان هستند.

خبرگزاری دانا

اهالی 6 روستای جلیل آباد، اوراچی، قشقاتپه، کرد قشلاقی، عربچه و بلوغ از توابع بخش قره پشتلو زنجان سال‌ها است که چشم‌انتظار وعده مسئولان راهداری استان برای آسفالت‌ریزی 15 کیلومتری راه ارتباطی هستند.

خبرگزاری دانا

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 7 هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی 1400-1401 زیر کشت نخود می‌رود گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح قریب به 4 هزار تن محصول برداشت شود.

خبرگزاری مهر

رئیس جمعیت هلال احمر از پیشنهاد استقرار پایگاه های جاده‌ای همه نهادهای امدادی در کنار هم برای خدمت رسانی بهتر به مردم استقبال کرد و خبر از کمک به وضعیت معیشتی امدادگران از طریق مجلس خبر داد.

خبرگزاری دانا

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: هم‌اکنون هوای زنجان در وضعیت پاک قرار دارد اما هواشناسی استان، پیش‌بینی کرده که هوا از امروز تا پایان هفته (یکم اردیبهشت) آلوده می‌شود.

خبرگزاری دانا

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به جشنواره رویش که به منظور ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های دانشجویی برگزار شد، گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور استان زنجان در این جشنواره موفق به کسب 4 مقام کشوری شدند.

خبرگزاری دانا

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه به ازای استفاده از کنجد مبلغ انواع نان به میزان 500 تومان افزایش خواهد داشت، گفت: استفاده از کنجد و سبزیجات بر طبق سلیقه مشتری خواهد بود و فروش نان کنجدی به اجبار تخلف محسوب می‌شود.

خبرگزاری دانا

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 300 محدوده معدنی به مزایده گذاشته شد و 74 برنده داشت، گفت: 12 مورد مربوط به پروانه بهره‌برداری و 62 محدوده دارای پروانه اکتشاف بود اما هنوز بیش از 55 مورد از معادنی که در مزایده برنده شده بودند به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان درباره این پویش گفت: "پویش آماده باش انتظار" نظر به اهمیت و ضرورت گسترش فرهنگ مهدویت در بین کارکنان و دانش آموزان و با توجه به قرارگرفتن دو مناسبت ولادت امام زمان (عج) در سال 1400 در دو بخش دلنوشته و نقاشی برگزار شد. وی افزود: این مسابقات...

خبرگزاری دانا

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان زنجان با بیان اینکه این ستاد در کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد پیشقدم شده است، گفت: 13 زندانی جرایم مالی غیرعمد با کمک‌های ستاد استان از زندان‌های زنجان، آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

خبرگزاری دانا

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 50 هزار و 744 نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی در استان زنجان بوده که 35 هزار و 804 نفر از این افراد جز اعضا فعال صندوق هستند.

خبرگزاری دانا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد تا پایان سال 1401 تعداد 86 روستای بالای 20 خانوار فاقد اینترنت از آن بهره‌مند خواهند شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هر محفل و مجلسی که در سفرهای استانی دولت شکل می‌گیرد آنچه بیش از همه در طراحی و فضاسازی جلوه‌گری و خودنمایی می‌کند هنر ناب ایرانی است، آثاری از جنس هنر سنتی و صنایع‌دستی.

خبرگزاری دانا

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مجموع نیازهای زیست بوم منطقه، منویات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و آسیب‌های اجتماعی مورد نظر و تاکید معظم له در قالب پیام و محتوا تهیه شده و جهت تبلیغ در ماه مبارک رمضان در اختیار مبلغان قرار گرفته است.

خبرگزاری دانا

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه باید احیا و پرورش مرغ نژاد آرین بعنوان یک ضرورت در رأس برنامه‌های خوداتکایی در تولید گوشت مرغ پیگیری شود، گفت: از سال گذشته پرورش مرغ آرین در استان زنجان آغاز شده است.