سه‌شنبه 10 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شاخص آلودگی هوای زنجان هم‌اکنون 174 بوده و وضعیت هوا در شرایط بسیار ناسالم است که این وضعیت تا ظهر امروز ادامه دارد.

خبرگزاری دانا

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به معاملات این منطقه در هفته گذشته (منتهی به 18 فروردین) گفت: 60 درصد معاملات در مدت مذکور به خرید و 40 درصد نیز به فروش سهام اختصاص یافت.

خبرگزاری ایرنا

استانها - ایرنا - سازمان هواشناسی اعلام کرده که همچنان وجود گرد و خاک با شدت و ضعف در مرکز، غرب و جنوب غرب پدیده غالب در کشور است که کیفت هوا را به شدت پایین آورده به گونه ای که در برخی استان‌ها به وضعیت هشدار رسیده است بر این اساس کارشناسان تاکید دارند تا هموطنان از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

خبرگزاری دانا

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن در فضای مجازی این است که با دروغ و تهمت، جهت فکری مسلمانان و انقلابیون را از مسیر اصلی انقلاب، دور و منحرف کند، گفت: دشمن 2 هدف و توطئه دارد که یکی؛ ناکارآمد نشان دادن چهره اسلام و انقلاب و دیگری؛ نشان دادن چهره روتوش شده استکبار است.

خبرگزاری ایرنا

استانها - ایرنا - کم توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ترددهای غیرضرور از دلایل دلیل اصلی افزایش آمار مبتلایان کرونایی در برخی شهرها است که در صورت تداوم رفتارها و تکمیل نکردن دزهای واکسیناسیون احتمال بروز پیک جدید دور از ذهن نیست.

خبرگزاری دانا

طرح جدید عرضه نان قرار است طی ماه‌های آینده به‌صورت پایلوت در استان زنجان اجرا شود که تغییری در قیمت نان نخواهد داشت اما یارانه‌ای که در گذشته به آرد اختصاص می‌یافت با اجرای این طرح به‌صورت مستقیم به نان تخصیص می‌یابد.

خبرگزاری دانا

علاقه به شنیدن صوت و نواهای قرآن کریم از دوران کودکی و تشویق والدین در این مسیر سبب شد تا امروز به یک چهره ممتاز بین‌المللی در قرائت و تدریس قرآن کریم تبدیل شود.

خبرگزاری دانا

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان با واحد‌های صنعتی و سنتی گاو شیری که دارد سالانه بیش از 165 هزار تن شیر تولید می‌کند، گفت: بیش از 20 درصد شیر تولید شده مازاد بوده و به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

خبرگزاری دانا

رئیس اداره مراتع، اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه کودپاشی مراتع استان در طول سال‌های اخیر متوقف شده است، گفت: این امر علاوه بر اینکه می‌تواند در نهایت سبب آلودگی آب‌های زیرزمینی به کود شود، حیات وحش را نیز دچار آسیب می‌کند.

خبرگزاری دانا

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان گفت: سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی بسته به سطح زیر کشت، درصد مکانیزاسیون، قدرت موتور و نوع ماشین‌آلات کشاورزی متغییر است.

خبرگزاری دانا

راهیان نور هر ساله به همت سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان برگزار می‌شود و در این اردو عاشقان شهدا خود را به زیارت گاه های عشق در مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌رسانند.

خبرگزاری دانا

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: بازرسی‌ها متمرکز به امور صنفی شده در حالی که بازرسی‌ها باید از محل تولید و سرمنشا صورت پذیرد و مرجع اصلی و سرچشمه را پیگیری کنیم.

خبرگزاری دانا

استاندار زنجان گفت: فرآیند عرضه نان یارانه‌ای تا 2 ماه آینده تغییر خواهد یافت و اینطور نخواهد بود که آرد یارانه‌ای در اختیار نانوایان قرار گیرد بلکه مردم، نان را با قیمت پایین می‌خرند اما یارانه آرد بر مبنای میزان فروش نان به حساب نانوایان پرداخت می‌شود.

خبرگزاری دانا

رئیس اداره بار و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل جادهای اتفاق نمی‌افتد و در این باره نیز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، 66 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند تا به مشکلات این دانشگاه به خصوص در زمینه رعایت دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا رسیدگی کنند. متن نامه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم دانشگاه فرهنگیان بایستی هم کماً و هم کیفاً توسعه پیدا کند. (مقام معظم رهبری) جناب آقای دکتر سید ابراهیم...

خبرگزاری دانا

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به بازگشایی تمامی مراکز آموزشی در پی تصمیم ستاد مقابله با کرونا، گفت: تمامی کلاس‌های حوزه علمیه به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.