سه‌شنبه 10 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

مدیر روابط‌عمومی حسینیه اعظم استان زنجان با بیان اینکه 5 عنوان برنامه در طول ماه رمضان در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود، گفت: اقامه نماز جماعت، جمع‌خوانی قرآن، سخنرانی، توزیع بسته کمک معیشتی و افطاری ساده از برنامه‌های حسینیه اعظم در ماه مبارک رمضان است.

خبرگزاری دانا

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت شکر و روغن نسبت به سال گذشته، گفت: به طور میانگین مواد اولیه از سال گذشته حدود 50 درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری دانا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: امسال رشد 8.7 درصدی برای استان زنجان پیش‌بینی شده که 45 درصد از این پیشرفت باید از مسیر بهره‌وری اتفاق بیفتد و اداره کل امور اقتصادی و دارایی، نقش بسیار مهمی در بهره‌وری دارد.

خبرگزاری دانا

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اولین اقدام دولت سیزدهم در راستای توجه ویژه به معیشت و منزلت مردم، نگارش برنامه‌های راهبردی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای سال 1401 بود که چند محور اصلی و اساسی دارد.

خبرگزاری دانا

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته عدم تولید کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی سبب ازدحام متقاضیان دریافت این کارت‌ها شد، گفت: تا یک ماه آینده این ترافیک به حداقل می‌رسد.

خبرگزاری دانا

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری استان زنجان با کمک مجموعه استانداری و استاندار 11 برابر شده و به 33 میلیارد تومان رسیده است.

خبرگزاری دانا

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه مراکز انتقال خون استان همچون سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت خواهند داشت، گفت: در شهر زنجان مراکز انتقال خون شیفت صبح و عصر دایر هستند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: متاسفانه طی سالیان متمادی نتوانستیم ساختار بودجه کشور و وابستگی آن به درآمدهای نفتی را کم کنیم و همچنین نتوانستیم وابستگی بخش خارجی کشور به وجوه ارزی ناشی از صادرات نفت را کاهش دهیم.

خبرگزاری دانا

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه از 25 اسفند 1400 تا 13 فروردین سال جاری 68 غرفه عرضه صنایع دستی در استان دایر بود، گفت: میزان فروش صنایع دستی در مدت مذکور در سطح استان 2 میلیارد و 460 میلیارد تومان بود.

خبرگزاری دانا

استاندار زنجان با بیان اینکه اشتغال‌آفرینی نمی‌شود مگر اینکه تولید داشته باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند که پول‌پاشی سبب اشتغال‌آفرینی نمی‌شود.

خبرگزاری دانا

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال در اول فروردین، خطوط کلی رئوس سیاست‌های کلان اداری، داخلی و خارجی را بیان می‌کنند، گفت: هدف از نامگذاری سال، عملیاتی شدن نقشه راهی است که فرمودند.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - روند نزولی شیوع کرونا که بخشی از آن ناشی از انجام واکسیناسیون گسترده است شرایطی را فراهم کرد تا مدارس کشور پس از ماهها تعطیلی و آموزش مجازی از امروز یکشنبه 14 فروردین ماه به صورت حضوری بازگشایی شود.

خبرگزاری تسنیم

موج آزادسازی اراضی ملی با اقدامات جهادی دستگاه قضا در دوره تحول از تخریب ساختمان‌های دولتی حاشیه رودخانه‌ها تا آزادسازی سواحل دریاها ادامه دارد و در این مدت 27370 هزار هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی 79 هزار و 300 میلیارد تومان آزادسازی شده است.

خبرگزاری دانا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون در سطح استان رده سنی 9 تا 12 سال 42 درصد تزریق واکسن را داشته اند، گفت: 22 درصد جمعیت 5 تا 9 سال نیز علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

خبرگزاری دانا

مراتع شهرستان طارم به دلیل شرایط خاص آب و هوایی همه ساله مورد هجوم ملخ‌های مراکشی قرار می‌گیرند و امسال نیز 35 اکیپ از سازمان جهاد کشاورزی مسئولیت کانون یابی این آفت مزاحم را بر عهده گرفته اند.

خبرگزاری دانا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه نظارت‌ها باید برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس انجام شود، گفت: کرونا هنوز ریشه‌کن نشده است و ما ملزم به همزیستی با این ویروس هستیم.