سه‌شنبه 10 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه اگر بخواهیم رونق اقتصاد دیجیتال را در استان داشته باشیم باید زیر ساخت های لازم برای تقویت و توسعه کسب و کارهای ICT را با محوریت بخش خصوصی فراهم کنیم، گفت: باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان حمایت شود و زیست بوم مربوط به توسعه کسب و کار ها رونق بگیرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

شهرستان طارم از شهرستان های زیبا و تاریخی استان زنجان است که دارای قدمت دیرینه بوده و جاذبه های تاریخی بی شمار آن نشان از قدمت این شهرستان دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نخستین پیوند کلیه بیمار دیالیزی در استان زنجان به صورت دریافت کلیه از جسد بوده که در روزهای نخست سال جاری به ثبت رسید

خبرگزاری دانا

شیوع ویروس کرونا طی بیش از 2 سال گذشته تمام فعالیت‌ها و سبک زندگی را تحت تاثیر قرار داد اما ریل‌گذاری حرکت دولت‌های دوازدهم و سیزدهم در مدیریت این بیماری بسیار متفاوت بود به‌گونه‌ای که به هر میزانی که دولت دوازدهم به سمت تعطیلی‌ها پیش می‌رفت اما دولت سیزدهم، سبک زندگی را از تعطیل‌محوری به بازگشایی با اِعمال هوشمند محدودیت‌ها تغییر داد.

خبرگزاری دانا

جانشین پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه شاهد روند کاهشی تصادفات منجر به فوت هستیم، تصریح کرد: از 25 اسفندماه سال گذشته تا به امروز 4 نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای فوت شده‌اند.

خبرگزاری دانا

عصر کنونی، صنعت توریسم به عنوان یکی از پایه‌های اصلی و اساسی اقتصاد در تمامی کشورها و به‌ویژه ایران شناخته شده است چراکه منبعی مهم برای کسب درآمد محسوب می‌شود اما استان زنجان آن طور که باید نتوانسته از این صنعت در بهبود تولید ناخالص داخلی بهره ببرد.

خبرگزاری دانا

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان با بیان اینکه از 26 اسفند ماه میزان مصرف بنزین در مقایسه با روز های قبل و سال های گذشته در استان افزایش داشت، گفت: در برخی از روز ها با رشد 100 و حتی 120 درصدی مصرف بنزین نسبت به روز های قبل و حتی سال گذشته مواجه بودیم با این شرایط مصرف بنزین به طور میانگین در حدود 85 درصد رشد داشته است.

خبرگزاری دانا

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برنامه پیشنهادی که برای امسال وجود دارد این است که 200 میلیارد تومان اعتبار به بخش مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان اختصاص یابد و تعداد تراکتور تحویلی به 500 دستگاه و ادوات دیگر به 600 دستگاه برسد.

خبرگزاری مهر

در حالی رئیس قوه قضائیه بر ضرورت تعیین تکلیف محکومان به قصاصی که سالها در زندان هستند تأکید دارد که در سال گذشته 764 محکوم به قصاص با تلاش دستگاه قضا و رضایت اولیای دم جان دوباره یافتند.

خبرگزاری دانا

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه امسال ساخت 80 واحد مسکونی آغاز می‌شود، عنوان کرد: تعدادی از واحدهای مسکونی خانه محرومین امسال تحویل مددجویان می‌شود.

خبرگزاری دانا

سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به زمان بازگشایی مسیر تهم_چورزق، گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاد و مشکلی وجود نداشته باشد محور تهم_ چورزق امشب بازگشایی می‌شود.

خبرگزاری دانا

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: قیمت‌گذاری صحیح، کارشناسی و منصفانه در کنار نظارت کافی بر قیمت‌های اعلامی دولت سبب کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار می‌شود.

خبرگزاری دانا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه 2 موضوع در مدیریت بیماری کرونا به‌صورت جدی پیگیری و دنبال می‌شود، گفت: بحث اول، مدیریت هوشمند بیماری و ارائه خدمات به متقاضیان به شرط تکمیل واکسیناسیون بوده و بحث دوم، بازگشایی کامل و برگزاری حضوری کلاس‌های درس مداس و دانشگاه‌ها است.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - نوروز برای ایرانیان نماد زندگی و شادمانی و باز شدن برگ دیگری از دفتر زندگی است اما دفتر زندگی برخی با بی احتیاطی خود یا دیگران در چنین ایامی بسته می شود آن هم در مسیر سفر و جاده ای که باید شادکامی به ارمغان آورد اما به ناگاه رنگ خون و سیاهی به خود می گیرد.

خبرگزاری دانا

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امسال برای معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی استان به گردشگران در 6 شهرستان استان بازارچه صنایع دستی دایر شد، گفت: در ایام تعطیلات نوروز چاقو زنجان در صدر فروش قرار داشت.

خبرگزاری دانا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ریزش کوه در نزدیکی روستای شیت اتفاق افتاده است، عنوان کرد: فعلا مسیر تهم_ چورزق با هماهنگی پلیس راه مسدود اعلام شده است.