یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان زنجان گفت: یک هزارو 140 نفر در این استان همزمان با سراسر کشور برای ورود به حرفه مقدس وکالت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده همزمان با آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری 19 پایگاه ارائه دهنده خدمات مشاوره ای به دانش آموزان در سطح این استان فعال شده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته دبیرخانه دائمی شهرجهانی ملیله تا پایان سال جاری با حضور مسؤولان کشوری افتتاح خواهد شد و در این راستا کتاب مرجع ملیله نیز در دست تدوین است که رونمایی خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - سرپرست رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: برخورد یک دستگاه خودروی کشنده با پل هوایی عابر پیاده در آزادراه زنجان - قزوین، یک کشته برجا گذاشت و 6 نفر را نیز راهی بیمارستان کرد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: حلب و خیرآباد با دمای هشت درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین نقطه این استان طی 24 ساعت گذشته گزارش شد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: اقدامات مقابله‌ای با پدیده موادمخدر باید بر اساس طرح و برنامه ریزی منسجم‌تر باشد تا تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر اغلب خدمات بهزیستی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و خوشبختانه این امر در شفاف سازی چرخه خدمات و پرداختی‌ها کمک شایانی کرده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - سازمان‌های مردم نهاد به عنوان تشکل‌های برآمده از دل جامعه، ظرفیت‌های بالایی برای مدیریت حوادث و بحران‌های مختلف دارند و در استان زنجان فعالیت بیش از 2 هزار و 543 تشکل اجتماع محور جلوه دیگر از شور و شعور زنجانی‌ها در مشارکت اجتماعی مردم است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شمار نشریات و خبرگزارهای این استان با اعمال ماده 16 طی سال گذشته از 87 به 72 مورد و تعداد چاپ نشریات نیز در 6 ماهه پارسال از 473 شماره به 445 شماره در این مدت کاهش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - در پی استفاده بی‌رویه و تخلیه غیر اصولی آب سد طبیعی سهرین زنجان از سوی برخی از کشاورزان و باغداران منطقه، هزاران قطعه آبزی در این سد خاکی تلف شدند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: هم اکنون 2 هزار بیمار در این انجمن پرونده تشکیل داده‌اند که با اقدامات انجام گرفته از قبیل پیوند کلیه، آموزش و مراقبت‌های لازم یک هزار و 500 بیمار با کمک خیرین به زندگی اجتماعی سالم خود بازگشته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان -. ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد تا پایان شهریور ماه امسال یک‌هزارو 562 نفر از آموزش همگانی در 98 خانه هلال بهره مند شده اند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: محیط برای حضور معتادان باید نامن شود تا احساس امنیت شهروندان نیز آسیب نبیند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح شناسایی موقوفات مجهول در این استان خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون برای 340 موقوفه طی سال جاری سند اخذ شده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: از زمان بازگشایی مدارس (15 شهریور) در سال تحصیلی جدید تاکنون با توجه به شرایط کرونایی از مجموع 198 هزار دانش آموز این استان 25 درصد به صورت حضوری در کلاس درس حاضر شدند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به برنامه اعلام شده سهمیه بنیاد مسکن این استان در طرح اقدام ملی، ساخت یک‌هزارو 90 واحد مسکونی بوده که مقدمات کار برای تحقق این مهم انجام شده است.