یک‌شنبه 8 مهر 1403

اسرائیل به هیچ کدام از اهداف یک سال پیش خود نرسیده است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اسرائیل به هیچ کدام از اهداف یک سال پیش خود نرسیده است

اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تحلیل فرمانده سپاه قدس توان بازدارندگی حزب الله حفظ شده و عملیات‌های سازمان رزم حزب‌الله متوقف نخواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه روز یکشنبه هشتم مهر 1403 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: جلسه امروز با حضور مقامات و مسئولانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در ابتدای جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس دیدگاه های خود را در ارتباط با مسائل روز کشور بیان کردند. در ادامه یکی از فرماندهان سپاه قدس تحلیلی از شرایط منطقه و به ویژه لبنان و حوادث اخیر در بیروت ارائه کرد.

وی ادامه داد: این فرمانده سپاه قدس تاکید کرد که طوفان الاقصی زخم عمیقی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد و شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای رژیم صهیونیستی بود. هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه، انهدام حماس، آزادی اسرا و مدیریت نوار غزه بود، اما به هیچکدام از اهداف خود در طی یک سال اخیر نرسید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یادآور شد: طبق گفته این فرمانده سپاه قدس، رژیم صهیونیستی به دنبال مهار حزب الله برای تامین امنیت مناطق شمالی اسرائیل است و عملیات‌های امنیتی در این راستا ارزیابی می‌شود و با عملیات امنیتی در لبنان به دنبال جبران خسارت‌ها در نوار غزه است.

خبر مرتبط فوری / سردار عباس نیلفروشان به شهادت رسید / اطلاعیه مهم سپاه پاسداران

اقتصادنیوز: روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: سردار پرافتخارسرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در شامگاه روز جمعه ششم مهرماه به همرزمان شهیدش پیوست.

رضایی اضافه کرد: این مقام امنیتی گفت که برخی کشورهای عربی، غربی از جمله آمریکا، اروپا، سنتکام و برخی حکومت‌های مرتجع به رژیم صهیونیستی کمک اطلاعاتی می‌کنند. رژیم صهیونیستی از سال 2006 به دنبال ترور شهید سید حسن نصرالله و فرماندهان مقاومت بود و با کمک‌هایی که از حامیان خود گرفت، اشراف اطلاعاتی بر رهبران را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته به دست آورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: این فرمانده سپاه قدس تاکید کرد که توان بازدارندگی حزب الله حفظ شده و حزب الله لبنان امکان ادامه عملیات را دارد. ایشان در مطلبی دیگر تاکید کرد که آسیب جدی به شورای حزب‌الله لبنان وارد نشده و عملیات‌های حزب‌الله متوقف نخواهد شد و سازمان رزم حزب الله مشکلی برای عملیات ندارد.

رضایی بیان کرد: مسئولان وزارت خارجه هم تحلیلی از شرایط کشور و اقدامات وزارت امور خارجه در ارتباط با قضایای اخیر ارائه کردند.

وی با اشاره به مطالبی که اعضای کمیسیون در این نشست مطرح کردند، خاطرنشان کرد: نمایندگان عدم حوادث مشابه، رسیدگی به وضعیت لبنان، تقویت روحیه رزمندگان مقاومت، هماهنگی میان جامعه اطلاعاتی و تغییر دکترین دفاعی را خواستار شدند و حمایت قاطع خود را از مقاومت اسلامی لبنان اعلام کردند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اسرائیل به هیچ کدام از اهداف یک سال پیش خود نرسیده است 2