دوشنبه 9 مهر 1403

اعتراض به تبعیض نژادی پلیس ژاپن علیه تبعه خارجی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعتراض به تبعیض نژادی پلیس ژاپن علیه تبعه خارجی

پکن - ایرنا - انتشار ویدیوی خشونت پلیس ژاپن با یک تبعه خارجی در توکیو، باعث اعتراض و تجمع شماری از خارجی های مقیم این کشور در توکیو شد.

به گزارش ایرنا از روزنامه ماینیچی، پلیس توکیو در تاریخ 2 خرداد سال جاری یک خودروی تویوتا را به خاطر اینکه یک شهروند خارجی پشت فرمان نشسته است متوقف کرده و از راننده در مورد شغلش پرسش و داخل ماشین را کنترل می کند پس از اینکه راننده سؤال می کند به چه جرمی او را که راهی دندانپزشکی بوده، متوقف کرده اند، پلیس وی را با خشونت از ماشین خارج و با فشار شدید بر گردن، بر روی زمین دراز می کند.

در فیلم پخش شده در فضای مجازی، این راننده با فریاد «کمک، من هیچ گناهی نکرده ام» از مردم کمک می خواهد و از سرنشینان خودروی خود می خواهد که این وقایع را ثبت کنند که پلیس با گرفتن موبایل آنها، مانع فیلمبرداری می شود.

وی که یک کرد ترک تبار مقیم ژاپن است در مصاحبه ای گفته است که «گردن، پاها و پهلویش از این رفتار پلیس آسیب دیده است» برخی از شنیده ها حاکی از این است که وی بخاطر آسیب دیدگی از پلیس تقاضای درخواست آمبولانس کرده اما پلیس در پاسخ اعلام کرده که هیچ آمبولانسی اعزام نخواهد شد.

این شهروند خارجی مقیم ژاپن به روزنامه مانیچی گفته است زیر دست و پای پلیس داشته خفه می شده است و اگر دوستان او از صحنه فیلمبرداری نمی کردند پلیس همچنان به خشونت و فشار دادن گردن وی ادامه می داد.

تجمع اعتراض آمیز در مقابل کلانتری منطقه شیبویا در توکیو

این شهروند خارجی که ویزای کار دارد از 15 سال پیش تا کنون در یک رستوران در توکیو کار می کند.

در همین راستا و پس از انتشار ویدئوی خشونت پلیس در شبکه های اجتماعی، روز گذشته در اعتراض به خشونت پلیس علیه این فرد، با حضور 200 نفر از مخالفان تبعیض نژادی و خشونت و شهروندان خارجی مقیم ژاپن از جمله کردهای این کشور، تجمع اعتراض آمیزی در مقابل کلانتری منطقه شیبویا در توکیو برگزار شد.

تظاهرکنندگان ضمن نگه داشتن پلاکاردهای اعتراضی، شعار «خشونت را متوقف کنید» و «علیه خارجی ها تبعیض نکنید» سر می دادند.

مانیچی نوشته است جمعیت کردهای مقیم ژاپن حدود 2 هزار نفر است که اصالتا از ایران، عراق، سوریه و ترکیه هستند و 1500 نفر از آنها در استان سایتاما زندگی می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*
اعتراض به تبعیض نژادی پلیس ژاپن علیه تبعه خارجی 2