یک‌شنبه 8 مهر 1403

اعتراف صهیونیست‌ها به ترور شهید عماد مغنیه در دمشق

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اعتراف صهیونیست‌ها به ترور شهید عماد مغنیه در دمشق

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعتراف کرد که این رژیم مسئول ترور عماد مغنیه از فرماندهان حزب الله در دمشق است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعتراف کرد که این رژیم مسئول ترور عماد مغنیه از فرماندهان حزب الله در دمشق است.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، اولمرت گفت: (رژیم) اسرائیل در سال 2008 عماد مغنیه را در شهر دمشق پایتخت سوریه ترور کرد.

عماد مغنیه معروف به حاج رضوان بنیانگذار یگان نظامی حزب الله لبنان و از فرماندهان جنگ 33 روزه بود و به عنوان مرد سایه و مغز متفکر حزب‌الله لبنان شهرت داشت و همین امر هم موجب شده بود تا آمریکا برای دریافت هر اطلاعاتی از او جایزه تعیین کند.

خبر مرتبط ادعای نتانیاهو درخصوص ترور دبیرکل حزب الله لبنان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادعایی واهی مدعی شد که ترور سید حسن نصرالله پیش شرط اصلی دستیابی اسرائیل به اهداف خود در جنگ بود.

عماد مغنیه در هفت دسامبر 1962میلادی (16 آذر 1341) در شهر صور در جنوب لبنان به دنیا آمد. خانواده وی پس از مدتی از صور به ضاحیه جنوبی بیروت نقل مکان کردند، عماد در این منطقه تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را گذراند و پس از آن وارد دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) شد.

وی سه فرزند به نام‌های جهاد، فاطمه و مصطفی داشت که جهاد در 28 دی سال 1393 در هجوم بالگردهای رژیم صهیونیستی به خودروی حامل وی در بلندی‌های جولان سوریه به شهادت رسید.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اعتراف صهیونیست‌ها به ترور شهید عماد مغنیه در دمشق 2