دوشنبه 9 مهر 1403

افزایش بیماران کرونا در سمیرم نگران کننده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش بیماران کرونا در سمیرم نگران کننده است

اصفهان - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در این شهرستان نگران کننده است.

علی‌اصغر صبوحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: آمار کرونایی‌های سمیرم تا حدود سه هفته پیش روندی ثابت و متعادل داشت اما با آغاز فصل گرم و تعطیلات رو به فزونی گذاشته است.

به گفته وی فقط در 2 هفته گذشته حدود 25 نفر کرونا مثبت از هر دو گروه زنان و مردان در این شهرستان داشته‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم تصریح کرد: هر چند همه مبتلاشدگان به این بیماری ناشناخته در قرنطینه و تحت مراقبت هستند اما بیشتر شدن کرونایی‌ها زنگ خطری است که باید آن را جدی گرفت.

صبوحی ادامه داد: از ابتدای شروع و شیوع کرونا 112 نفر در این شهرستان دچار و درگیر بیماری کووید 19 شده‌اند که عمده این تعداد در یک ماه اخیر شناسایی شده و تحت درمان هستند.

وی به افزایش ترددها و مسافرت‌ها در این فصل سال به سمیرم و مناطق گردشگری آن اشاره کرد و گفت: با همه اعمال محدودیت‌ها و مسدود کردن تفرج‌گاه های اصلی این شهرستان باز هم بسیاری موارد بهداشتی و حفاظتی را رعایت نکرده و با سفر به سمیرم جان خود و سایر هموطنانمان را به خطر انداختند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: در تعطیلات هفته گذشته با وجود بسته بودن ورودی‌های سمیرم بسیاری از مسافران در حاشیه جاده های اصلی و حتی کمربندی سمیرم اتراق کردند و چادر زدند.

صبوحی خاطرنشان کرد: حاشیه برخی روستاها نیز با وجود کنترل‌های ورود و خروج شاهد حضور مسافر و گردشگر بود.

وی تعطیلات آخر هفته و تقویمی را مشکل کنترل و مدیریت کرونا در این فصل عنوان کرد و از مردم سایر شهرها و استان‌ها بویژه استان‌های جنوب کشور خواست از سفر به سمیرم خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم از مدیران باشگاه‌های ورزشی خواست، مسائل بهداشتی بویژه ضد عفونی کردن مکان باشگاه یا محل تمرین ورزشکاران را در دستور کار همیشگی داشته باشند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای 36 خانه بهداشت، 6 پایگاه سلامت روستایی، 6 پایگاه اورژانس 115 و یک بیمارستان 86 تختخوابی (بیمارستان سیدالشهدا) در کنار درمانگاه شهید پیرمرادیان سپاه این شهرستان است.

سمیرم با افزون بر 90 هزار جمعیت عشایری، شهری و روستایی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*