یک‌شنبه 15 مهر 1403

افزایش حقوق بازنشستگان با توجه به شرایط تورمی اعمال شود / ضرورت اجرای مصوبه شورای عالی کار توسط دولت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افزایش حقوق بازنشستگان با توجه به شرایط تورمی اعمال شود / ضرورت اجرای مصوبه شورای عالی کار توسط دولت

آصفری گفت: انتظار می‌رود دولت سیزدهم مصوبه شورای عالی کار را در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان به طور کامل اجرایی و عملیاتی کند تا مشکلات این قشر حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اعمال افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت گفت: با توجه به شرایط تورمی که در کشور وجود دارد افزایش حقوق بازنشستگان که توسط دولت اعلام شد خیلی نمی‌تواند مشکلات معیشتی بازنشستگان را حل کند و بخش دوم مصوبه مبنی بر افزایش حقوق 38 درصدی نتوانسته مشکلات آن بخش از بازنشستگانی که در زمان خدمت واریزی‌های بیشتری داشتند و به‌تبع باید دریافتی بیشتری داشته باشند حل کند.

وی افزود: البته این افزایش حقوق جدیدی که توسط دولت انجام شد توانسته بخشی از مشکلات آن دسته از بازنشستگان که 5 میلیون و 700 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند را حل کرده اما بخش‌های دیگر حل‌نشده است.

آصفری بیان کرد: افزایش 10 درصدی که اعمال‌شده آیا بنا بر شرایط تورمی اعمال‌شده؟ و لذا بایستی بنا بر تورمی که در جامعه وجود دارد افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود و این افزایش 10 درصدی نمی‌تواند مشکلات معیشتی بازنشستگان را حل کند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت سیزدهم مصوبه شورای عالی کار را به‌طور کامل اجرایی و عملیاتی کند تا مشکلات بازنشستگان حل شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اضافه کرد: البته بخشی از بازنشستگان دیگر شامل نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش هنوز افزایش حقوقی نداشتند و بایستی افزایش حقوق بر صندوق‌های این عزیزان نیز اعمال شود چراکه پیشکسوتان جهاد و شهادت از سرمایه‌های مهم این کشور هستند و زیبنده نیست این عزیزان مشکلات معیشتی داشته باشند و نباید بگذاریم پیشکسوتان به فراموشی سپرده شوند.

وی گفت: همچنین بازنشستگان مشاغل سخت نیز افزایش حقوق 10 درصدی مناسب آنها نیست و باید زحماتی که این عزیزان در طی خدمت کشیدند به‌خوبی جبران شود.

آصفری با اشاره به اینکه مستمری‌بگیری بیمه عشایری و روستایی نیز وضعیت مناسبی ندارد، افزود: دریافت یک یا دو میلیون تومانی از صندوق عشایری و روستایی هزینه نان خالی آنها را نمی‌دهد و لذا لازم است دولت در این خصوص برنامه عملیاتی اجرا کند و اقدام عاجل برای رفع مشکلات کشاورزان بازنشسته انجام دهد.

وی بیان کرد: حقوق بازنشستگی پول خود کشاورز، کارگر و افرادی هستند که در طی خدمت زحمت کشیدند و مجاهدت کردند و به صندوق‌ها واریزی داشتند و لذا باید پول خودشان را به خودشان بازگردانیم و باید نسبت به شرایط تورمی که وجود دارد 80 درصد از حقوق کارگر در کار را دریافت کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: اقدام دولت مبنی برافزایش 10 درصدی بخشی از مشکلات را حل کرده اما بخش دیگر مشکلاتشان هنوز پابرجاست و لذا دولت باید اقدام عاجل کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی کار این اختیار را به دولت واگذار کرده و افزایش حقوق را تصویب کرده و در این شورا هم نماینده کارفرما، هم نماینده دولت و هم نماینده کارگر حضورداشته و لذا وقتی موضوعی مصوب می‌شود دستگاه‌های مسئول باید آن را اجرایی و عملیاتی کنند.

انتهای پیام /