جمعه 28 اردیبهشت 1403

افزایش 50 درصدی اماکن برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان / ایجاد ناحیه نو‌آوری در دانشگاه تهران برای اولین بار در کشور

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
افزایش 50 درصدی اماکن برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان / ایجاد ناحیه نو‌آوری در دانشگاه تهران برای اولین بار در کشور

علی اسدی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ایجاد بستر برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: خوشبختانه در طول یک‌سال گذشته بزرگترین شرکت‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها مستقر بودند، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هستند. وی افزود: ما در طول یکسال گذشته فضاها و اماکنی که می‌تواند در اختیار شرکت‌ها باشند را به دو...

علی اسدی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ایجاد بستر برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: خوشبختانه در طول یک‌سال گذشته بزرگترین شرکت‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها مستقر بودند، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هستند.

وی افزود: ما در طول یکسال گذشته فضاها و اماکنی که می‌تواند در اختیار شرکت‌ها باشند را به دو برابر افزایش دادیم؛ شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به پارک علم و فناوری باید فرایند احصا شرایط، ظرفیت و استانداردها را داشته باشند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به تسریع روند استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک گفت: به منظور تصریح در روند استقرار شرکت‌ها در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، جلسات شورای ارزیابی و شورای پذیرش را به شکل فوق‌العاده برگزار می‌کنیم که بتوانیم شرکت‌های متقاضی برای استقرار در پارک علم و فناوری را در کمترین مدت مستقر کنیم.

اسدی با اشاره به افزایش فضا برای حضور این شرکت‌ها افزود: ما تلاش می‌کنیم فضاهایی که در اختیارمان قرار گرفته را در مدت زمان کوتاه تخصیص دهیم. نسبت به سال 1400 وضعیت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان تا 50 درصد ارتقا پیدا کرده است.

اسدی با اشاره به حمایت دانشگاه تهران از پارک علم و فناوری این دانشگاه گفت: با حمایت ریاست دانشگاه تهران فضاهایی در اختیار پارک قرار داده شده است. ما در حال آماده سازی و بازسازی این فضاها هستیم که این روند مقداری زمان‌بر است. محدودیت منابع نیز یکی دیگر از عوامل طولانی شدن پروسه آماده سازی اماکن است.

اسدی با اشاره به ایجاد ناحیه نوا‌وری دانشگاه تهران افزود: یک رویداد عظیم برای اولین بار در کشور ایجاد ناحیه نوآوری در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است. تفاهم چهارجانبه با معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری، شهرداری تهران، وزارت عطف و ریاست دانشگاه تهران به زودی انجام خواهد شد.