دوشنبه 2 مهر 1403

افزایش 51.6 درصدی اعتبارات هزینه ای تهران در لایحه 1400

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
افزایش 51.6 درصدی اعتبارات هزینه ای تهران در لایحه 1400

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از افزایش 51.6 درصدی اعتبارات هزینه ای استان تهران در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

مسعود شفیعی در گفت وگو با ایسنا، درباره لایحه بودجه 1400 کشور و سهم استان تهران گفت: در لایحه پیشنهادی که دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است رشد چشم گیری را در اعتبارات هزینه ای سال 1400 استان تهران شاهد هستیم که بخشی از آن اجتناب ناپذیر بوده است، چرا که در سال 1399 امتیازات شغلی برای کارکنان دولت 50 درصد افزایش داشت که متاثر از آن احکام کارکنان و حقوق دریافتی آنها معروف به بند "و" افزایش قابل توجهی داشت.

وی افزود: این موضوع باعث شد در سال جاری بار مالی برای استان تهران و سطح ملی در اعتبارات هزینه ای را شاهد باشیم و به این ترتیب در بخش سایر با محدودیت های شدیدی روبه رو بودیم، اما در لایحه بودجه 1400 این محدودیت ها تا حدودی مرتفع می شود و می توانیم علاوه بر اینکه 50 درصد امتیازاتی که اجرایی شد را بدهیم. در بخش سایر هزینه های اجتناب ناپذیر استان، مزایا، فوق العاده شغلی و اضافه کار نیز به نحو مطلوب تری نسبت به سال جاری عمل کنیم.

وی ادامه داد: در اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای نیز رشد داشته ایم اما به این میزان که در هزینه ها رشد بوده شاهد افزایش نیستیم؛ درحقیقت اعتبارات هزینه ای استان تهران از 944 میلیارد و 300 میلیون تومان در سال جاری به 1432 میلیاردو 37 میلیون تومان برای سال 1400 افزایش رسیده است که معادل 51.6 درصد رشد است، اما با توجه به محدودیت های دولت سرجمع اعتبارات تملک دارایی کشور به حدود 110 میلیارد تومان رسیده که درپی آن اعتبارات تملک دارایی استان تهران هم رشد چشم گیری به نسبت اعتبارات هزینه ای نداشته و با این حال فعالیت های توسعه ای تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام