چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصاد 21 روستای کمتربرخوردار گنبدکاووس رونق می‌گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقتصاد 21 روستای کمتربرخوردار گنبدکاووس رونق می‌گیرد

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که اقتصاد و اشتغال 21 روستای کمتر برخوردار این شهرستان مرزی با اجرای 173 طرح تولیدی، خدماتی و گردشگری رونق می‌گیرد.

عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در جلسه کمیته توسعه اقتصاد روستاهای گنبدکاووس اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها با مشارکت 18 دستگاه اجرایی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در 13 روستای بخش مرکزی و هشت روستای بخش داشلی برون این شهرستان انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: گروهی از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور چند سال قبل مطالعه اجرای طرح‌های تولیدی، گردشگری و خدماتی متناسب با ظرفیت روستاهای گنبدکاووس را آغاز کردند که نتیجه آن پیشنهاد 173 طرح برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در 21 روستا بود.

کریمی پرورش ماهی، دوخت لباس‌های محلی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، صنایع دستی و پرورش اسب را از جمله طرح‌های ابلاغ شده برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال این روستاها اعلام کرد و گفت: شیوه‌نامه اجرای این طرح‌ها ابلاغ شده و مدیران باید با استفاده از منابع اعتباری و تسهیلاتی و ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای آن تلاش کنند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس به شعار جهش تولید اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا نباید تلاش و فعالیت مدیران را برای پیگیری و اجرایی کردن برنامه‌ها و طرح‌های مختلف جهت تحقق رونق و جهش تولید تحت الشعاع قرار دهد.

ایمر ملاساری، باغلی مرامه، بی بی شیروان، چای قوشان بزرگ، زابل آباد، فجر، قوینلی، قوچمراد، قزاقلی، کرند، هوتن، قیزلر، قولاق بورته، داشلی برون، فدوی و تنگلی از جمله روستاهای شامل اجرای طرح توسعه اقتصاد این شهرستان است.

علی‌اکبر برآبادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز گفت: بیشترین طرح‌های پیشنهادی برای اجرا در این روستاها در حوزه جهادکشاورزی با 92 طرح، صنعت، معدن و تجارت با 42 طرح و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با 18 طرح است.

حدود 350 هزار نفر جمعیت شهرستان گنبدکاووس در 2 نقطه شهری و 167 روستای دارای کد شناسایی و حدود 40 نقطه جمعیتی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*