پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقدامات کنترلی کرونا در الیگودرز مطلوب است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقدامات کنترلی کرونا در الیگودرز مطلوب است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات کنترلی و محدود کننده برای کاهش شیوع کرونا در شهرستان الیگودرز مطلوب است.

به گزارش ایرنا قاسم جان بابایی عصر چهارشنبه در بازید از بیمارستان شهید ولیان الیگودرز اظهار داشت: محدودیت های هفته قبل کشور حدود سه هفته قبل در این شهرستان آغاز شده و همین امر در کاهش آمار بستری و مرگ و میر بسیار موثر بوده به نحوی که اکنون یک سوم تخت های این بیمارستان در بسیاری از بخش ها خالی است.

وی ضمن عیادت بیماران، از بخش های مختلف بیمارستان به ویژه کرونا بازدید کرد و از نزدیک در جریان درمان بیماران مبتلا به این ویروس و وضعیت تجهیزات بیمارستان قرار گرفت.

دکتر محمد ملاطاهری رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز نیز به ایرنا گفت: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول دادند نسبت به تامین نیروی بیمارستانی الیگودرز قول مساعد داد.

وی همچنین گفت: آنژیوگرافی قلب و غربالگری سرطان نیاز اصلی بیمارستان الیگودرز است که در این بازدید مقرر شد محقق شود.

بیمارستان تخصصی شهید ولیان در سال 1394 افتتاح شد و پس از آن بخشهای مختلف این بیمارستان تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت. در حال حاضر تنها بیمارستان محل نگهداری بیماران کرونایی در الیگودرز بیمارستان شهید ولیان است که بیش از 60 بیمار کرونایی در آن بستری هستند.

تاکنون 989 هزار و 572 بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شده و با فوت 362 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 48 هزار و 990 نفر رسید.

تا دهم آذرماه ابتلای قطعی 56 هزار و 197 شروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و 150 نفر نیز جان باخته‌اند.

بازدید از بیمارستان های بروجرد و ازنا دیگر برنامه های اعلام شده سفر جان بابایی به لرستان است.

*س_برچسب‌ها_س*