چهارشنبه 6 تیر 1403

امام جمعه بجستان: رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همگانی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه بجستان: رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همگانی است

گناباد - ایرنا - امام جمعه بجستان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا وظیفه همگانی است و همه آحاد جامعه باید نسبت به این امر احساس مسوولیت کنند.

حجت الاسلام سید جواد عبدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ما باید کرونا را جدی بگیریم و مهمترین وظیفه در شرایط شیوع این ویروس همه گیر، ماندن در خانه و رعایت دستور العملهای بهداشتی است.

وی ادامه داد: امروز که کادر درمان و روحانیون ایثارگرانه در خط مقدم درمان و مقابله با کرونا و در غسل دادن و تدفین اموات کرونایی مشارکت دارند، مردم باید با استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی قدردان زحمات آنان باشند.

امام جمعه بجستان گفت: اگر فردی مبتلا به کرونا شد باید 2 هفته و در طول مدت درمان در منزل قرنطینه و تحت درمان باشد و در غیر این صورت اگر در معابر عمومی و اجتماعات حضور یابد زمینه ابتلای سایر افراد را به بیماری کووید 19 فراهم می‌کند و حق الناس بر عهده وی است.

وی افزود: همه آحاد جامعه باید با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی کردن دستها و توسل به اهل بیت (ع) برای رفع بلا دعا کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب یکی از مسائل مهم در این زمینه قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه است.

سه بخش با گنجایش 170 تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه با ظرفیت 23 تخت برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

مرکز شهرستان بجستان در 278 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*