سه‌شنبه 10 مهر 1403

امام جمعه بوشهر: شکست‌های مکرر آمریکا بیانگر افول قدرت جرثومه فساد در دنیا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه بوشهر: شکست‌های مکرر آمریکا بیانگر افول قدرت جرثومه فساد در دنیا است

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: شکست‌های مکرر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بیانگر افول قدرت آن جرثومه فساد و کانون شرارت، جنایت و خیانت جهان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه خود افزود: اقدام‌های اخیر جهان استکبار در فلسطین، لبنان و سوریه محکوم است و حمایت قاطع خود از مردم فلسطین، لبنان و حزب الله را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به دولت بیان کرد: امیدواریم دولت دوازدهم در سال آخر فعالیت خود در عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بویژه معیشت مردم و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با اتکا به قدرت داخلی و اعتماد به نخبگان مملکت بتوانند به وعده‌های خود عمل کنند و مردم را از شرایط سخت کنونی بیرون آورند.

صفایی بوشهری گفت: شهدای دولت نماد خدمت کارآمد، صادقانه و الگویی مناسب برای دولتمردان هستند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری افزود: این شهید بزرگوار در عرصه مقاومت ضد استعماری بر اساس اسلام خواهی و صیانت از کیان کشور، الگو و نماد است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تأسیس بنیاد بین‌المللی رئیسعلی دلواری مکتب انقلابی آن شهید جهانی شود و هر چه زودتر مرقد مطهر آن راد مرد گرانقدر که مراحل پایانی خود را طی می‌کند به پایان برسد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ماه محرم گفت: محرم، ماه نجات و هدایت انسان است و نهضت کربلا قیام آفرینش فهم صحیح از اسلام و خیزش مقاومت در مقابل انحراف و تحریف و تهاجم بیگانگان و خودی‌های منحرف و قدرت طلب به هر قیمت است.

وی تاکید کرد: نهضت حضرت ثارالله، شمس الشموس تمامی اندیشه‌ها و حرکت‌های انسانی است و ماه هزینه کردن خود برای دیانت و انسانیت و آموزش اسلام ناب محمدی (ص) است.

امام جمعه بوشهر گفت: نام حسین و راه حسین (ع) هرگز فراموش نخواهد شد زیرا راه خداست و این راه همیشه جاودان است.

وی ادامه داد: قیام عاشورا به همگان آموخت که باید در طول تاریخ برای دیانت تا پای جان مقاومت کرد و رمز موفقیت و ماندگاری اسلام و جهان تشیع به رهروی از راه حسین (ع) است.

صفایی بوشهری یادآور شد: در این شرایط حاکم بر جهان و وجود بیماری ویروس کرونا از تمامی نهادهای فرهنگی بویژه هیات‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، رسانه‌های فرهنگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت و مداحان و فعالان فرهنگی و مردم بخاطر برگزاری مراسم حسینی و انعکاس موفق و موثر آن با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی می‌شود.

وی گفت: از اینکه مردم حسینی ایران با شعار "هر خانه یک حسینیه" فضای فرهنگ حسینی را مثال‌زدنی کسترش دادند تقدیر می‌شود و امیدواریم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) حاجت همگان را برآورده و هر چه زودتر این بیماری را ریشه کن گرداند.

*س_برچسب‌ها_س*