جمعه 31 فروردین 1403

امام جمعه کرمانشاه درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه کرمانشاه درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با انتشار پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در پیام آیت الله مصطفی علما آمده است: «ارتحال عالم مجاهد و فقیه پارسا حضرت آیت الله یزدی (رحمه الله علیه) را به محضر مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم. مرحوم آیت الله یزدی از چهره های شاخص و سرشناس حوزوی در قبل و بعد از انقلاب می باشد که سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و همواره همراه ولایت این مسیر پرفراز و نشیب را طی کرده است. ایشان از روحانیون برجسته و بصیری بودند که همواره یار و یاور امامین انقلاب اسلامی بوده و در راه تثبیت ارزش های انقلابی و دینی از هیچ کوششی فروگذار ننموده است. فقدان این عالم برجسته و مجاهد انقلابی را به همه ارادتمندان، بازماندگان، حوزه های علمیه و بخصوص بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه باعظمت خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن عالم مجاهد و صبر و شکیبایی را برای خانواده محترم ایشان خواهان و خواستارم.»

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح روز چهارشنبه 19 آذر ماه در سن 89 سالگی به دیدار حق شتافت.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتابها و مقالات بسیاری از جمله بیش از 40 عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسوولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف برعهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضاییه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

*س_برچسب‌ها_س*