دوشنبه 16 مهر 1403

امام‌جمعه یزد: گرانی برخی کالاها منشا داخلی دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام‌جمعه یزد: گرانی برخی کالاها منشا داخلی دارد

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: گرانی برخی کالاها و اجناس مورد نیاز مردم ربطی به تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام و انقلاب علیه جمهوری اسلامی ندارد بلکه این موضوع منشا و مشکل داخلی است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های مکتوب این هفته نمازجمعه مرکز استان با اشاره به اینکه مسوولان باید به دنبال قطع وابستگی ها به خارج باشند، ادامه داد: برای کشوری نظیر ایران زیبنده نیست که خوراک دام را از خارج کشور وارد کند و گوشت و مرغ و فرآورده‌های دامی هرروز به این بهانه گران شود.

وی از مردم انقلابی، نیروهای جهادی، خیران و مسوولان خواست تا همه پای کار بیایند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و استعداد و هوش جوانان ایرانی، تحریم‌ها را خنثی کنند و در این شرایط سخت، همچنان با هم‌همدلی و مواسات، دستگیری از یکدیگر را مدنظر داشته باشند تا از بحران بیماری کووید - 19 و تحریم و گرانی عبور کنیم.

امام جمعه یزد اظهار کرد: مردم تمامی کاستی‌ها و کمبودها را پای انقلاب اسلامی و نظام انقلابی نگذارند و بدانند هر که در مسیر خدا قدم بردارد، توسط شیاطین آزار می‌بیند اما وعده خداست که اگر صبر و تقوا پیشه کنید قطعا حیله‌های دشمنان به شما ضرر نمی‌زند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه جدیت در عمل خواسته مقام معظم رهبری از مسوولان نظام است یادآور شد: مدیران به سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال‌زایی اهمیت دهند و قدردان توانمندی‌های مردم و همراهی‌های آنها باشند و تلاش کنند روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس را در مردم تقویت کنند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مردم نباید هیچگاه سوژه دست رسانه‌های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دهند و گول اشک تمساح ریختن آنها را بخورند تصریح کرد: مسوولان با شجاعت و اهتمام بیشتری پای کار بیایند و نیازهای کشور را با اتکا به توان داخلی تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها به استفاده از استعداد، هوش و ذکاوت جوانان ایرانی غفلت شده است خاطرنشان کرد: اکنون با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، این غفلت خود را جبران کنند و در مسیر رفع نیازهای کشور با استفاده از توان و ظرفیت داخلی گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تمامی موفقیت ها در کشور و توسط مردم و مسوولان از عنایت خداست و از مسیر انقلاب نصیب کشور شده همانگونه که از مسیر انقلاب از نوکری شاه و صهیونیست‌ها رهایی یافتیم در حالی که دشمن می‌خواهد ما این عظمت را فراموش کنیم و خود را دست کم بگیریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه در اغلب آیات قرآن، خداوند انبیا و بندگان خود را به استغفار دعوت می‌کند و از پیامبران نیز خواسته تا امت خود را به استغفار ترغیب کنند، اظهار داشت: بندگان خدا همواره نسبت به خدا و نعمات او، غافل و بی‌توجه هستند و باید برای این غفلت‌ها از خداوند متعال عذرخواهی کنیم.

امام جمعه یزد در ادامه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: استغفار، شکرگزاری خداست و هم در روزی انسان و هم تحمل و گذر از مشکلات و سختی‌ها اثرگذار است و ضمن اینکه استغفار یک حرکت مؤدبانه در برابر خدا و درخواست از خدا برای عنایت ویژه به بندگان است.

ناصری یزدی افزود: استغفار یک حرکت ضروری برای همه ماست و اکنون که همه گرفتار کرونا یا حتی گرفتار دشمنی‌های غرب، آمریکا و صهیونیست‌ها هستیم، توکل به خدا می‌تواند ما را نجات دهد و یقین داریم که به جز قدرت خدا، هیچ چیز نمی‌تواند ملت ما را از این همه توطئه و دسیسه نجات دهد.

نمازجمعه قبل از شیوع کرونا در اوایل اسفند ماه سال 98 در 21 شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (پنجشنبه) گفته بودکه با فوت 482 فرد مبتلا قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید - 19 در کشور به 46 هزار و 689 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و وضعیت چهار استان هم زرد و نارنجی است.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر ششم آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 961 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد 2 هزار و 439 نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید - 19 در کشور به 908 هزار و 346 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 633 هزار و 275 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و 849 نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج میلیون و 955 هزار و 724 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید - 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*