جمعه 13 مهر 1403

امام خمینی (ره) یک ذخیره الهی در عصر غیبت بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام خمینی (ره) یک ذخیره الهی در عصر غیبت بود

خرم‌آباد - ایرنا - امام جمعه الیگودرز گفت: امام خمینی (ره) برای همه مردم جهان به خصوص امت مسلمان یک ذخیره الهی در عصر غیبت بود.

حجت الاسلام مهدی سرلک در همایش روحانیون و ائمه جماعات مساجد شهرستان الیگودرز در تالار همایشات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز افزود: گروه‌های جهادی کمکهای بی شائبه ای را در بحث خدمات رسانی در دوران کرونا در سراسر جامعه ایفا کرده‌اند.

وی اظهارداشت: این اقدامات گروه‌های جهادی و جوانان مومن با الهام‌گیری از مکتب سیدالشهدا (ع) بود. امام جمعه الیگودرز بین کرد: کرونا یک بحران جهانی است که نظام جمهوری اسلامی توانست آن را با مدیریت جهادی و تلاش همگانی در پرتو رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری کنترل و مدیریت کند.

حجت الاسلام سرلک اضافه کرد: اولویت نظام جمهوری اسلامی سلامت مردم در سراسر کشور است به همین دلیل مساجد و محافل عبادی اولین پیشگامان تعطیلی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بودند و هم اکنون نیز پس از آنکه همه اقشار و گروه ها و اصناف کار خود را آغاز کرده‌اند. وی ادامه داد: مساجد باید با دوران قبل از کرونا متفاوت باشد چرا که قبل از کرونا توصیه این بود که نمازگزاران صفوف نماز را هرچه فشرده‌تر تشکیل دهند اما اینک درخواست می شود فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی در مساجد جدی گرفته شود. رییس اداره تبلیغات اسلامی الیگودرز نیز در این جلسه بیان کرد: امشب همزمان در شهرستان الیگودرز 160 مسجد بازگشایی می شود.

حجت الاسلام حشمت الله بیاتیان افزود: مساجد در تاریخ هیچ‌گاه تعطیلی نداشتند ولی به خاطر کرونا و رعایت سلامت جامعه این اتفاق تاریخی رخ داد و ما مساجد را برای سلامتی شهروندان تعطیل کردیم. وی تصریح کرد: مساجد کارکردهای مختلفی داشته و دارد و بایستی تلاش کنیم جایگاه مساجد را به تعالی برسانیم در این مراسم همچنین طلاب و روحانیون و اعضای هیات امناء مساجد به بیان دیدگاه پرداختند که مصوباتی نیز در پی داشت.

*س_برچسب‌ها_س*