جمعه 31 فروردین 1403

امضاء کننده بیانیه ضدامنیتی چگونه برای نیروی‌های امنیتی سریال ساخت؟

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
امضاء کننده بیانیه ضدامنیتی چگونه برای نیروی‌های امنیتی سریال ساخت؟

آقای کارگردان بیانیه‌ای ضد امنیتی را با محتوای اصرار به خلع سلاح نیروی انتظامی در هشتم خرداد امضا می‌کند و در مردادماه کارگردانی سریالی را درباره یک گروهک تروریستی خرابکار برعهده می‌گیرد!

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - در گزارشی که پیش از این مشرق (اینجا) منتشر شد به تفصیل توضیح داده شد بیانیه اول تفنگت را زمین بگذار (1) با هدایت مصطفی‌آل احمد، محمد رسول‌اف و جعفرپناهی تهیه و گردآوری شد، بیانیه‌ای که با پیش‌بینی و طراحی گسترش اغتشاشات در کشور هشتم خردادماه به نگارش درآمد.

بسیاری از امضاء کنندگان که از مقاصد امنیتی پدیدآوردگان و امضاء کنندگان مطلع شدند، طی روزهای آتی پس از انتشار به صورت رسمی و غیررسمی امضای خود را پس گرفتند.

یکی از امضاکنندگان این بیانیه که تا زمان انتشار این گزارش امضای خود را به صورت پس نگرفته اصغر نعیمی است.

فیلمسازی که با نگارش و ساختن آثار کپی شده و شبه‌فیلمفارسی فعالیت آغاز کرد. او در مقام فیلمنامه‌نویس فیلم زندگی خصوصی را با کپی از فیلم جذابیت مرگبار (ادرین لین)، فیلمنامه مستانه را باکپی از فیلم ماتیک (لامونت جانسون) فیلمنامه آس و پاس را با کپی از فیلم پریزاد (سیامک یاسمی) به نگارش درآورده است. او در مقام نویسندگی و کارگردانی فیلم هایلایت را ساخته که کپی ایرانیزه شده قلب‌های تصادفی سیدنی پولاک است.

بررسی چند سطری کارنامه نعمیی نشان می‌دهد او جایگاه معتبری در حوزه فیلمنامه‌نویسی و فیلمسازی ندارد و در سریال یاور (سعید سلطانی) به عنوان کارگردان دوم فعالیت می‌کرد. اما این فیلمساز با همین اندک اعتبار در حالیکه در سینما یک کارگردان شکست خورده محسوب می‌شود و اغلب فعالیت‌هایش متمرکز در صدا و سیماست از امضاء کنندگان بیانیه ضد امنیتی تفنگت را زمین بگذار به شمار می‌آید.

با آغاز اغتشاشات در تهران و سایر شهرهای ایران خبر پخش سریالی تحت عنوان «عملیات رعد» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی علی یاور از شبکه یک منتشر شد.

در بخشی از خبر منتشر شده آمده است: سریال «عملیات رعد» که از اوایل مردادماه در سکوت خبری و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری ناجی هنر و سازمان صداوسیما کلید زده شده و همزمان با هفته فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اواسط مهرماه از شبکه یک سیما آماده پخش می شود. تصویربرداری این مجموعه در تهران ادامه دارد و به صورت همزمان تدوین و صدا گذاری توسط عوامل تولید در حال انجام است.

در بخش دیگری از این خبر می‌خوانیم: «عملیات رعد» با موضوع روایت پرونده های مهیج عملیات یگان ویژه فراجا است که در 10 قسمت از شبکه یک سیما پخش خواهد شد و در خلاصه داستان آن آمده است: یک گروهک تروریستی قصد تخریب و ایجاد ناامنی در ایران را دارد که یک تیم ویژه از نوپو برای مقابله با آن وارد عمل می شود.

فیلمسازی که عقبه هنری قابل اعتنایی ندارد و بیانیه‌ای ضد امنیتی به نگارش درآمده توسط دو محکوم و یک متهم امنیتی را با محتوای اصرار به خلع سلاح نیروی انتظامی به نگارش درآمده امضای خود را در زیرمتن بیانیه مذکور درج می‌کند و همزمان می‌تواند کارگردان سریالی ده قسمتی درباره یک تیم ویژه نوپو باشد که هدف نمایشی و دراماتیک سریال مبارزه با گروهک‌های تروریستی است.

اگر فردی قرار باشد با نیروهای نظامی و انتظامی همکاری کند قبل از آن توسط ساختارهای نظارتی آن مورد مصاحبه قرار گرفته و دست کم درباره او تحقیقاتی می‌شود. چطور فردی در این ساختار به عنوان کارگردان سریال ویژه این نهاد انتخاب می‌شود که متن بیانیه ضد امنیتی مذکور را امضاء کرده است، اما در سکوت خبری محتوایی تبلیغاتی به سفارش موسسه سینمایی فرهنگی هنری ناجی هنر را کارگردانی می‌کند.

استوری امروز دوپهلوی امروز کارگردان سریال عملیات رعد 

مدیریت فرهنگی کشور چنان دچار اعوجاجات عجیب و غریبی است که امضای کننده بیانیه‌ای با محتوای خلع سلاح نیروی انتظامی در شرایطی که این سازمان مشغول کنترل آشوب‌های سراسری در کشور کارگردانی این سریال را برعهده گیرد.

اگر کارگردان این سریال به صورت رسمی و رسانه‌ای امضای خود را از بیانیه مذکور پس نگیرد، خلع از مقام کارگردانی و عدم پرداخت حقوق و دستمزد کارگردان کمترین کاری است که سازمان ناجی هنر و سازمان صدا و سیما باید در قبال امضاء کننده بیانیه مذکور انجام دهد تا بهشت وسط‌بازان در فضای فرهنگی در معرض تهدید جدی قرار گیرد.

امضاء کننده بیانیه ضدامنیتی چگونه برای نیروی‌های امنیتی سریال ساخت؟ 2
امضاء کننده بیانیه ضدامنیتی چگونه برای نیروی‌های امنیتی سریال ساخت؟ 3
امضاء کننده بیانیه ضدامنیتی چگونه برای نیروی‌های امنیتی سریال ساخت؟ 4
امضاء کننده بیانیه ضدامنیتی چگونه برای نیروی‌های امنیتی سریال ساخت؟ 5
امضاء کننده بیانیه ضدامنیتی چگونه برای نیروی‌های امنیتی سریال ساخت؟ 6