پنج‌شنبه 14 تیر 1403

انتقاد ایلان ماسک از کامالا هریس / جدال توئیتری در انتخابات آمریکا داغ شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
انتقاد ایلان ماسک از کامالا هریس / جدال توئیتری در انتخابات آمریکا داغ شد

اقتصادنیوز: در حالی‌که از کامالا هریس به‌عنوان گزینه اصلی جایگزینی ترامپ نام برده می‌شود، ایلان ماسک او را در شبکه اجتماعی X به دروغگویی متهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، بایدن و ترامپ هشتم تیرماه اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا را برگزار کردند. مناظره‌ای که کم حاشیه نداشت و خیلی‌ها به دلیل اینکه بایدن بیش از اندازه مکث می‌کرد و به لکنت می‌افتاد، او را بازنده این مناظره اعلام کردند. نقش کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم زمانی پررنگ شد که او در گفت‌وگو با سی ان ان از عملکرد جو بایدن در مناظره انتخاباتی ابراز نارضایتی کرد و از آن به‌عنوان «بهترین ساعت او نبود» یاد کرد. با اینحال هریس، ترامپ را به‌عنوان تهدیدی علیه دموکراسی دانست و افزود که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مخاطرات بیش از هر زمان دیگری است. سوابق دولت بایدن در بخش‌های مختلف مثل زنان، بدهی دانشجویان و خدمات بهداشت و درمان از جمله مواردی بودند که هریس از آنها دفاع کرد.

جدال توئیتری ایلان ماسک و کامالا هریس

کاملا هریس یک گزینه اصلی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود. یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده، این موضوع را تایید می‌کند. حالا مدافعان ترامپ به مقابله با کامالا هریس پرداخته و از مواضع او انتقاد می‌کنند؛ از جمله این افراد ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلاست که یک جدال انتخاباتی را در شبکه ایکس راه انداخته است.

آنگونه که NDTV گزارش داده، ایلان ماسک به جانبداری از ترامپ پرداخته و کامالا هریس را به دروغگویی در مورد موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره سقط جنین متهم کرده است. ماسک در ادامه نوشته که «سیاستمداران، یا حداقل کارآموزی که حساب کاربری آنها را اداره می کند، کی خواهند فهمید که دروغ گفتن در این پلتفرم دیگر کار نمی کند؟».

کامالا هریس پیشتر در پستی نوشته بود که ترامپ سقط جنین را در سراسر کشور ممنوع خواهد کرد و متعهد شد که هر کاری برای متوقف کردن او و «بازیابی سیستم تولید مثل زنان» انجام دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از NDTV، موضوع ممنوعیت سقط جنین در ایالات متحده در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بین بایدن، نامزد دموکرات، و ترامپ، رقیب جمهوری خواه او، برجسته شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید