دوشنبه 9 مهر 1403

انتقاد رییس خانه کشاورز گلستان از پرداخت‌نشدن پول گندم و چند خبر کوتاه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتقاد رییس خانه کشاورز گلستان از پرداخت‌نشدن پول گندم و چند خبر کوتاه

گرگان - ایرنا - اعطای هزار و 800 وام ازدواج به مددجویان کمیته امداد گلستان، آغاز ساخت واحد مسکن محرومان در گرگان و اهدای 2 هزار بسته بهداشتی توسط دانشگاه آزاد گنبدکاووس به مدارس این شهرستان از جمله خبرهای کوتاه یکشنبه استان است.

علیقلی ایمانی رییس خانه کشاورز گلستان از پرداخت نشدن وجه خرید تضمینی گندم و کلزای کشاورزان استان انتقاد کرد و گفت: اغلب فعالان این بخش به‌محض برداشت محصول، اقدام به کشت دوم می‌کنند و این کار نیاز به خرید نهاده و شخم زمین دارد.

**

مجری طرح اراضی شیبدار گلستان گفت: در حال حاضر 110 هزار هکتار از اراضی شیبدار استان برای کشت نهال انتخاب شده که کاشت آن در حال انجام است.

سعید عمادزاده اظهار داشت: محدودیتی برای اجرای طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات در گلستان وجود ندارد و تا جایی که کشاورزان تمایل داشته باشند برای اجرای این طرح با آنها همکاری خواهد شد.

**

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان 2 هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و ژل ضدعفونی کننده در اختیار این مدیریت برای توزیع بین دانش‌آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی قرار داد.

کمال الدین نظرنژاد افزود: علاوه بر این برخی نیکوکاران شهرستان هم بسته‌های بهداشتی برای توزیع بین دانش‌آموزان دراختیار آموزش و پرورش قرار دادند.

**

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: پارسال هزار و 800 مورد کمک هزینه ازدواج با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به زوج های تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شد.

**

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از آغاز عملیات اجرایی احداث 250 واحد مسکن محرومان در گرگان با اعتبار بیش از 160 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این واحدها در راستای طرح احداث 3 هزار واحد مسکن ویژه محرومان گلستان ساخته می شود.

**

رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت: 15 درصد پرونده‌های حقوقی و 50 درصد پرونده‌های کیفری استان به شعب صلحی شورای حل اختلاف مستقر در دادگستری و دادسرا ارجاع می‌شود که 60 درصد آن‌ها با سازش طرفین ختم به خیر می‌شود.

**

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل علاج بخشی سد وشمگیر را بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار امسال این طرح 40 میلیارد ریال است.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پارسال 251 اثر نمایشی در سال 98 در استان گلستان اجرا شد که بیش از 210 هزار نفر از آن دیدن کردند.

*س_برچسب‌ها_س*