چهارشنبه 11 مهر 1403

انتقال 55 مادر باردار متاثر از حوادث جوی به مراکز درمانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتقال 55 مادر باردار متاثر از حوادث جوی به مراکز درمانی

تهران - ایرنا - با افزایش بارش برف و باران و انسداد محورهای مواصلاتی کشور به خصوص در جاده‌های روستایی و مناطق کوهستانی، از جمعه 24 دی ماه تا امروز شنبه دوم بهمن ماه، 55 مادر باردار با تلاش نجاتگران هلال احمر از نقاط صعب العبور به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر در آستانه روز مادر و ولادت حضرت زهرا (س) گفت: از آغاز سیلاب در جنوب ایران و بارش سنگین برف در غرب و شمال کشور، دسترسی به بسیاری از مناطق مسکونی به خصوص در نقاط روستایی و عشایری مسدود شد و بسیاری از مادران باردار برای انتقال به مراکز درمانی در وقت لازم دچار مشکل شدند.

مهدی ولی‌پور افزود: 55 مادر باردار با تلاش نجاتگران هلال احمر و اغلب با آمبولانس‌های این جمعیت در 12 استان کشور به موقع به مراکز درمانی رسیدند.

وی ادامه داد: حتی در مواردی تعدادی از این زنان، فرزندان خود را در جاده‌های محصور در برف و کولاک، در آمبولانس هلال‌احمر به دنیا آوردند.

ولی‌پور گفت: در استان کرمانشاه 12 مادر باردار با تلاش‌های تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین در آذربایجان شرقی 9 نفر، در آذربایجان غربی 9 نفر، در استان زنجان 8 نفر، اردبیل 6 نفر، لرستان 3 نفر، کردستان و کرمان هر کدام 2 نفر و استان‌های گیلان، هرمزگان، خراسان رضوی و خوزستان نیز هر کدام یک مادر باردار توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

برچسب‌ها