چهارشنبه 18 مهر 1403

انفاق، جامعه را از مفاسد کشنده نجات می‌دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انفاق، جامعه را از مفاسد کشنده نجات می‌دهد

زنجان - ایرنا - مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان گفت: انفاق، جامعه را از مفاسد کشنده نجات می‌دهد زیرا هرگاه این مساله به فراموشی سپرده و ثروت‌ها در دست گروه معدودی جمع شده و اکثریت محروم و نیازمندی در برابر آن‌ها وجود داشته باشد، هرگز آن جامعه به سعادت واقعی نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام عباس رجبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: «و در راه خدا انفاق کنید و با ترک انفاق، خود را به هلاکت نیفکنید و نیکی کنید که خداوند، نیکوکاران را دوست دارد» که تفسیر این آیه، بیانگر این حقیقت اجتماعی است که انفاق به طور کلی سبب نجات جامعه از مفاسد کشنده است.

وی افزود: تکرار کلمه انفاق بیش از 80 مرتبه در قرآن، نشان از اهمیت بالای این سنت حسنه دارد.

رجبی خاطرنشان کرد: در این مقطع کنونی وحساس و درشرایط بحرانی، همه باید با تفکر بسیجی و روحیه جهادی به مقام عظمای ولایت، لبیک گفته و با کمک‌های مومنانه خود به یاری محرومان و نیازمندان بشتابند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان گفت: در این راستا سپاه ناحیه ماهنشان با برگزاری اولین جلسه رزمایش کمک مومنانه، اولین قدم مبارک را برداشت و با تشکیل کمیته‌های مختلف به کمک نیازمندان این شهرستان شتافت.

وی اظهار داشت: سپاه ناحیه ماهنشان در نظر دارد با شناسایی نیازمندان و با استفاده از کمک خیرین و سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان و به مدد الهی، تعداد کثیری از نیازمندان شهرستان را مورد حمایت قرار دهد.

از زمان شیوع بیماری کرونا و در ادامه با اجرای رزمایش سراسری «کمک مومنانه» تا کنون سه هزارو 500 بسته کمک‌معیشتی و بهداشتی توسط سپاه ناحیه ماهنشان به اقشار آسیب‌دیده اهدا شده است.

*س_برچسب‌ها_س*