پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اهدا کنندگان خون در زنجان نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اهدا کنندگان خون در زنجان نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: از هم استانی ها به ویژه اهدا کنندگان خون مستمر درخواست می شود، با توجه به شیوع بیماری کرونا، به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده و نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کنند.

دکتر سیامک اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند شمار اهدا کنندگان خون علاوه بر فصول سرد سال در تعطیلات نوروزی نیز کاهش دارد، اما نیاز به فرآورده های خونی در تمام روزهای سال وجود دارد و تامین آن برای بیماران بسیار مهم و حیاتی است.

این مسؤول ادامه داد: تامین فراورده های خونی برای بیماران از قبیل شیمی درمانی، تالاسمی و غیره امری ضروری بوده که خوشبختانه تا به امروز در تامین آن مشکلی نداشته ایم که این مهم با همکاری شهروندان زنجانی تحقق یافته است.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی که شهروندان صرفا برای کار ضروری از منازل خود خارج می شوند، اهدای خون را نیز مد نظر قرار دهند تا همانند گذشته همراه و یاریگر انتقال خون استان باشند تا در انجام وظایف محوله خود با مشکل مواجه نشویم.

اسدی افزود: مشارکت فعالانه مردم به ویژه اهدا کنندگان کمبودهای احتمالی فراورده های خونی را به حداقل کاهش می دهد، موضوعی که نباید از آن غافل شد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی روزهای در تمامی ایام و حتی تعطیلات نوروزی بصورت شیفت صبح و بعدازظهر و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند شیفت صبح به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.

اسدی افزود: سالانه 60 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می شود و در این میان 94 درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: اهدای خون دارای شرایطی است و بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل 18 و حداکثر 65 سال سن و حداقل 50 کیلوگرم وزن داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*