پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اهل افراط و تفریط جواز انتساب خود به امام خمینی (ره) را ندارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اهل افراط و تفریط جواز انتساب خود به امام خمینی (ره) را ندارند

زنجان - ایرنا - مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: حضرت امام خمینی (ره) اهل افراط وتفریط نبودند، از این رو 2 گروه اهل افراط و تفریط نمی‌توانند خود را منتسب به امام (ره) بدانند.

حجت الاسلام علی قره داغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت امام (ره) افزود: بهترین منابع شناخت حضرت امام (ره) و اندیشه‌های ایشان، رجوع به کتاب ها و سخنان او است.

وی با بیان اینکه تالیف کتاب هایی همچون "چهل حدیت" و "سرالصلاه"، آن هم در سنین جوانی نشان از اندیشه والای حضرت امام (ره) دارد، اظهار داشت: با دقت در مطالب کتب حضرت امام (ره)، درمی‌یابیم که حرف ها و سخنان ایشان به واقع آسمانی و الهی است.

حجت الاسلام قره داغی افزود: اگر به زندگی شخصی و اجتماعی حضرت امام (ره) نگاه کنیم، می بینیم که ایشان هر آنچه نوشتند را عمل کردند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) با اینکه رهبری یک قیام و انقلاب بزرگ را بر عهده داشتند، هرگز محبت دنیا در دلشان نبود چرا که امام (ره) خود را غرق توحید کرده بود.

حجت الاسلام قره داغی با بیان اینکه حضرت امام (ره) ایمان و اعتقاد کامل به کارشان داشتند، گفت: در مسیر انقلاب اسلامی که از دهه 40 آغاز شد، امام (ره) ذره ای در هدف خود که همانا تلاش برای حاکم شدن ارزش های الهی بود، عقب ننشست.

وی با بیان اینکه شجاعت حضرت امام (ره) مثال زدنی بود، اظهار داشت: ایشان فردی خودساخته بودند و از این رو مکتب حضرت امام (ره) نیز انسان ساز است.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان به ضرورت پرهیز ار تفسیر به رأی اندیشه های حضرت امام (ره) تاکید و تصریح کرد: سخنان و آرای امام (ره) در مجموعه صحیفه نور تدوین شده است و اگر قرار باشد مطلبی از حضرت امام (ره) گفته شود، مطمئن‌ترین منابع کسانی هستند که تا آخرین لحظات حیات امام (ره) مورد تایید ایشان بودند همچون رهبرمعظم انقلاب، نه افرادی که در زمان حضرت امام (ره) هم از ایشان دوری کردند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*