سه‌شنبه 10 مهر 1403

اولویت کاری مدیریت شهری از نگاه رییس شورای شهر تهران چیست؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اولویت کاری مدیریت شهری از نگاه رییس شورای شهر تهران چیست؟

تهران - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهروندان در سال پایانی فعالیت شورا باید دستاوردهای مدیریت شهری را مشاهد کنند،‌گفت انتظار عمومی شهروندان در این دوره محقق نشده و باید برای تحقق آنها اولویت‌بندی شود.

محسن هاشمی روز یکشنبه در دویست‌وهجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر، از شهردار تهران و همچنین ارتش جمهوری اسلامی برای در دسترس مردم قرار گرفتن پادگان 06، قدردانی کرد و افزود: تغییرات مکرر در مدیریت شهری و شرایط سخت اقتصادی کشور از دلایل تحقق نیافتن انتظار عمومی از اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در این دوره است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل برنامه اولویت‌محور تحقق‌پذیر از سوی شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با استقبال حناچی و همکاران ایشان مواجه شد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکسال تا انتخابات شورای ششم باقی است، گفت: در سال پایانی دوره پنجم شورا قرار داریم و این زمانی است که باید از اقدامات این دوره نتیجهگیری شود و شهروندان دستاوردهای خود را مشاهده کنند.

رییس شورای تهران با بیان اینکه در سال باقیمانده به نظر می‌رسد که فرصت و منابع برای اجرای همه طرح‌ها وجود نداشته باشد، افزود: اگر شهرداری بتواند در چند حوزه کلیدی موفق عمل کند، می‌تواند به نوعی نماد دستاوردهای این دوره از منظر افکار عمومی تلقی شود.

هاشمی بیان کرد: نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق تامین اتوبوس و واگن مترو که بتواند با افزایش تقاضای سفر در ابتدای سال تحصیلی از ازدحام و شرایط ناایمن برای گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند، از جمله این حوزه‌های کلیدی است.

وی اظهار داشت: اولویت دیگر، فعالیت مجدد در حوزه ساخت مترو است که با توجه به رکودی سه ساله در ساخت مسیرهای جدید مترو، عملیات احداث خطوط 8 تا 11 باید به سرعت آغاز شود.

وی عنوان کرد که در حوزه پسماند و محیط زیست، اجرای طرح جامع پسماند آغاز و شرایط غیربهداشتی جمع‌آوری و دفن زباله و معضل فعالیت مافیای زباله و کودکان کار نیز باید ساماندهی شود.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر تهران در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و مسکونی با تعریف پهنه T، باید بارگذاری در اطراف کریدورهای پرظرفیت حمل‌ونقل عمومی انجام شود تا هم ارائه خدمات به شهروندان تسهیل شود و هم ترافیک و استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد.

وی افزود: منابع برای توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی تامین شود و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار هم در این مناطق تسریع و شتاب گیرد.

هاشمی ادامه داد: البته طبیعی است که بروکراسی حاکم بر شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط نظیر سیستم بانکی، شورایعالی شهرسازی و وزارتخانه های مرتبط ممکن است در برابر ایجاد شتاب درتحقق اولویت ها، مقاومت کنند اما هنر و جسارت مدیران باید به اندازه‌ای باشد که با ریسک‌پذیری و اراده جدی، حداقل در اولویت‌ها فعالیت مدیریت شهری را شتاب ببخشند.

*س_برچسب‌ها_س*