دوشنبه 28 خرداد 1403

اولین همایش کشوری روز جهانی ماما برگزار شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اولین همایش کشوری روز جهانی ماما برگزار شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ظرفیت سالن همایش ضرغام تکمیل بود، نه اینکه دیر رسیده باشم، برنامه‌ها طوری با نظم چیده شده بود که هر مهمانی جایگاه و صندلی اش را می‌شناخت. مهمانانی که برای اولین بار از استان‌های مختلف کشور، اما همه با یک رشته و هدف به اولین همایش متفاوت روز ماما دعوت شده بودند. این بارمیزبان همایش مسئولان کشوری و دولتی و وزارت بهداشت نبودند. بلکه آن‌ها مهمان ویژه‌ی...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ظرفیت سالن همایش ضرغام تکمیل بود، نه اینکه دیر رسیده باشم، برنامه‌ها طوری با نظم چیده شده بود که هر مهمانی جایگاه و صندلی اش را می‌شناخت. مهمانانی که برای اولین بار از استان‌های مختلف کشور، اما همه با یک رشته و هدف به اولین همایش متفاوت روز ماما دعوت شده بودند. این بارمیزبان همایش مسئولان کشوری و دولتی و وزارت بهداشت نبودند. بلکه آن‌ها مهمان ویژه‌ی یک تیم جوان و، پر شور و پر انرژی به نام تیم حرفه آموزی و آموزشی رسا در رشته مامایی بودند. آن‌ها و تمام ماما‌های حاضر در همایش آمده بودند تا روز رسای مامایی را جشن بگیرند.

همه چیز متفاوت بود بنابراین نوع گزارش هم باید متفاوت باشد، انگار یک گزارش دو قلو باید نوشت گزارش جلسه و گزارش شخص نطفه‌ی این گزارش را باید در جای خوبی بست، جایی که ماما‌های جوان سرزمینم بدانند اگر از دایره‌ی عادت خارج شوند، داستان زندگی‌شان تغییر خواهد کرد، چراکه عادت رد تفکر است و رد تفکر آغاز بلاهت است.

صدای یکی از بهترین قاری‌های ایران آغاز همایش را متفاوت کرد، مجری، خواننده و استنداب کمدی همه از بهترین‌ها بودند و البته دو جوان نخبه‌ی کارآفرین «رسا یوسفی و مهدی جاوید» که هر کدام در جایگاه خود کامل و نمونه اند. عین اینکه گفته باشند من تورا می‌پذیرم و تو مرا بپذیر. آن‌ها یکدیگر را کشف کرده اند، شناخته اند و درک کرده اند. تا به این نقطه از موفقیت رسیده اند، و برگزار کننده همایشی شدند که به گفته‌ی دکتر ضیائی با 50 سال سابقه فعالیت در این حرفه انرژی و نیرویی که در این همایش به ماما‌ها هدیه شد باعث افتخار بود.

دکتر فرزانه گلبنی عضو هیئت علمی ستاد وزارت بهداشت و هئیت مدیره انجمن و مسئول پیگیری امور صنفی مامایی نیز در این مراسم با قدردانی از تیم رسا گفت: خدارا شکر می‌کنم که بعد از سال‌ها در مراسمی شرکت کردیم که با دل خوش آن را ترک می‌کنیم.

وی با توصیف متفاوت بودن این همایش افزود: هیچ چیز در این همایش تکراری نبود، وی ابراز امیدواری کرد: این مراسم نقطه‌ی عطفی برای ادامه مسیری جدید در توانمند سازی ماما‌های کشور باشد تا بتوان آن‌ها را با جایگاه واقعی شان که جایگاه تولد و خلقت است آشنا کنیم.

متفاوت در تاریخ مامایی

وی اذعان داشت: تاکنون در تاریخ مامایی کشور این مدل همبستگی و همدلی را تجربه نکرده بودم و امیدوارم در ادامه با دوری از هر نوع فکر منفی با انگیزه رشته شان را بخوانند و لذت ببرند و کسب درآمد کنند.

وزنه‌ی این همایش سنگین‌تر هم شد وقتی مهمانان ویژه تری را میزبانی کرد. دکتر میر مولایی عضو هیات برد مامایی، دکتر رباط جزئی عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد ورامین، دکتر زینب محقق رئیس گروه سلامت مادران دانشگاه علوم پزشکی تهران، خانم وفایی نژاد معاون اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت، دکتر گلیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، خانم شاه محمدی کارشناس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت، خانم میرسیدی شاغل در معاونت درمان دانشگاه ایران و جمعی از فعالان صنفی در بخش خصوصی که حضورشان برای ماما‌های شرکت کننده در همایش دلگرمی بود.

دلگرمی که رسا یوسفی با تعابیر بهتری از پشتکار و شیوه‌های کسب و کار نور امید را در دل ماما‌ها تازه‌تر کرد، همایش روز ماما آغشته به مهرورزی توانست ارائه دهنده نوع جدیدی از تعامل بین مسئولان و بخش خصوصی باشد. تعاملی که بسته‌های آموزشی رسا یوسفی و حمایت‌های مهدی جاوید ماما‌ها را در بخش‌های مختلف از بارداری‌های ایمن و درمان ناباروری تا بحث‌های ژنی از تولد فرزند باهوش تا زیبا توانمند می‌کند.

جملات رسا یوسفی و مهدی جاوید باردار موفقیت بود، موفقت‌هایی که در بطن تفکری عمیق نهفته است تفکری که می‌گوید هرگز به آن قدر که می‌پری قانع نباش، هرگز نگو که بیشتر از این مقدور نیست، دایم از خودت عبور کن.

تیم رسا گروه تشکیل می‌دهد و عضو می‌گیرد، اما هرگز از اعضای گروهش نمی‌خواهد که تا ابد با او بمانند، زیرا هر عضو در گروه رسا بعد ازاینکه پرواز را آموختند باید به فکر کسب و کار خودشان باشند و این ویژگی موفق تیم مامایی رساست، این تیم ماما‌ها را بلند و بالغ و رسنده می‌کند.