جمعه 7 اردیبهشت 1403

اکبری: بیمه پزشکی ورزشی تنها بخشی از عملکرد فدراسیون روستایی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اکبری: بیمه پزشکی ورزشی تنها بخشی از عملکرد فدراسیون روستایی است

تهران - ایرنا - سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، گفت: بیمه ورزشی بیش از صد هزار نفر از قشر روستایی کشور توسط فدراسیون یکی از مهمترین دستاوردهای چند سال اخیر ورزش کشور است.

«عباسعلی اکبری» با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی از فدراسیون‌ها با یک مدال جهانی و بین‌المللی مدعی می‌شوند، اظهار داشت: فدراسیون ورزش روستایی یکی از بی‌توقع‌ترین فدراسیون‌های ایران است. این فدراسیون با اقدامات فرهنگی و ورزشی که در سطح روستا انجام داده است توانسته تغییرات مهمی در سبک زندگی آنان تغییرات ایجاد کند. سالانه بیش از یک‌صد هزار نفر از قشر روستایی توسط این فدراسیون بیمه پزشکی و ورزشی می‌شود و آمار آن نیز در فدراسیون پزشکی ورزشی موجود است. این اقدامات روستاییان را امیدوار به توسعه متوازن در بخش ورزش می‌کند.

او ادامه داد: عملکرد این فدراسیون در هفت سال گذشته تنها به این مورد ختم نخواهد شد بلکه احیا و گسترش فرهنگ ناملموس ایران از طریق بازی‌های بومی و محلی یکی از مهم‌ترین دستورالعمل‌های فدراسیون است. در کشور برای برخی از رشته‌های وارداتی میلیاردها تومان هزینه می‌شود اما آن رشته هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارد. بازی‌های بومی و محلی بخشی از فرهنگ ناملموس کشور هستند که احیا و توسعه آن‌ها می‌تواند باعث گسترش فرهنگی ایرانی در سطح جهان شود. کشورهای چین، کره و ژاپن بازی‌های بومی خود را توسعه دادند و اکنون این بازی‌ها در المپیک نماینده دارند.

سرپرست فدراسیون بازی‌های بومی و محلی با بیان اینکه احیای این بازی‌ها افزون بر بعد فرهنگی در بعد سلامت نیز بر شهروندان تأثیر می‌گذارد گفت: ورود فناوری به روستا مردمان را دچار کم‌تحرکی کرده است و ما سعی داریم با برگزاری جشنواره‌ها به‌نوعی بر این کم‌تحرکی غلبه کنیم. همچنین فدراسیون با ایجاد خانه ورزش روستایی ضمن بهره‌گیری از برخی فضاهای بی کارکرد روستایی، زمینه را برای سرگرمی جوانان و نوجوانان این مناطق را فراهم می‌کنیم. زنان و دختران روستایی نیز می‌توانند در یک‌زمان خاص از امکانات ورزش روستایی استفاده کنند. برای تجهیز هر خانه ورزش، مبلغی در حدود 12 میلیون تومان هزینه شده است. اکنون شمار این خانه‌ها به بیش از پنج هزار رسیده است.

اقدامات فدراسیون در زمان شیوع ویروس کرونا از دیگر موضوعات مورد بحث اکبری بود. او گفت: ما از ماه‌های نخست شیوع این ویروس برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قراردادیم تا در شرایط قرنطینه خانواده‌ها بتوانند سرگرمی لازم را داشته باشند. بخشی از برنامه فرهنگی و بخش دیگری ورزشی بود که شهروندان از طریق فضای مجازی برای ما ارسال کردند. همچنین در برخی از شهرهای که در وضعیت سفید قرار داشتند جشنواره و مسابقه بومی محلی برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*