جمعه 7 اردیبهشت 1403

کار فرنگی کاران تمام شد؛ ایران به 78 رسید / پایان روز پنجم؛ 6 طلای دیگر به نام ایرانی ها در قونیه

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کار فرنگی کاران تمام شد؛ ایران به 78 رسید / پایان روز پنجم؛ 6 طلای دیگر به نام ایرانی ها در قونیه

در روز پنجم بازی های کشورهای اسلامی تعداد مدال های ایران به عدد 78 رسید.

به گزارش "ورزش سه"، پنجمین روز از پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در حالی آغاز خواهد شد که کاروان کشورمان همچنان با 23 مدال طلا، 19 نقره و 16 برنز در رتبه دوم جدول توزیع مدال ها قرار دارد و اگرچه فاصله زیادی با ترکیه میزبان دارد که تا این لحظه 48 مدال طلا کسب کرده است، اما ازبکستان را نزدیک خود می بیند که در پایان رقابت های دیروز، تعداد مدال های طلای خود را به عدد 18 رساند. در رقابت های امروز، بیست و دوم مرداد ماه، ورزشکاران کشورمان در 10 رشته کشتی فرنگی، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، شنا، ژیمناستیک، هندبال، بسکتبال 3 نفره و والیبال، با رقیبان خود به رقابت می پردازند.

*کشتی فرنگی در آخرین روز رقابت های کشتی فرنگی، مسابقات پنج وزن دوم برگزار خواهد شد و برای کشورمان امید آرامی، محمدجواد رضایی، امین کاویانی نژاد، رامین طاهری و علی اکبر یوسفی به روی تشک خواهند رفت.

*وزنه برداری در رشته ای که برخلاف این گونه مسابقات متمرکز، این بار مدال های هر سه حرکت محسوب خواهد شد و تأثیر قابل توجهی در جدول توزیع مدال ها خواهد داشت، بعد از ظهر امروز چهار وزنه بردار کشورمان یعنی حسین سلطانی، میر مصطفی جوادی، شینا امانی و فروغ یونسی بر روی تخته حاضر خواهند شد.

*تیراندازی با کمان مسابقات فینال و رده بندی بخش انفرادی پارا تیراندازی با کمان، امروز برگزار می شود و نمایندگان کشورمان نیز به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

*دوچرخه سواری در روز پایانی رشته دوچرخه سواری، دوچرخه سواران کشورمان در ماده استقامت جاده رکاب خواهند زد.

*تنیس روی میز رقابت های رشته پارا تنیس روی میز از امروز آغاز خواهد شد و ملی پوشان کشورمان در کلاس های مختلف این رشته به میدان می روند.

*شنا با شروع رقابت های شنا در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، شناگران کشورمان نیز در مواد مختلف این رشته به آب خواهند زد.

*ژیمناستیک ژیمناست های کشورمان در مرحله مقدماتی بخش های مختلف ایروبیک، برنامه های خود را اجرا خواهند کرد.

*هندبال در مرحله نیمه پایانی رقابت های هندبال، تیم ملی مردان ایران در رقابتی حساس و بسیار مهم و از ساعت 18:30 به مصاف تیم قطر خواهد رفت.

*بسکتبال 3 نفره براساس برنامه اعلام شده مسابقات، تیم بسکتبال 3 نفره زنان ایران امروز باید دو مسابقه را برگزار کرده و در مقابل تیم های سنگال و ترکمنستان قرار بگیرد.

*والیبال آخرین دیدار گروه B والیبال آقایان، امشب و بین دو تیم ایران و ترکیه برگزار می شود تا تکلیف تیم های صعود کننده از این گروه را مشخص کند.