یک‌شنبه 15 مهر 1403

ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه بر روی پای خود ایستاد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه بر روی پای خود ایستاد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: در دوران دفاع مقدس درحالیکه رژیم بعث عراق از سوی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی مورد حمایت مالی و نظامی قرار داشت، ایران مردانه روی پای خود ایستاد و چهره واقعی استکبار جهانی را به صورت شفاف به جهانیان نشان داد.

فتح الله حقیقی، روز سه شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت استان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: به گواه تاریخ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگی نابرابر و تمام عیار بر ملت ایران که از یک آرمان و حقیقت مقدس، دفاع می کرد تحمیل شد.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، استکبار جهانی و برخی از دولت های عربی، هر نیازی را که صدام طلب می کرد برآورده کرده و در اختیارش می گذاشتند اما رزمندگان موقعیت شناس ما، شجاعانه مقاومت و ایستادگی کرده و مردانه در برابر سربازان خصم جنگیدند و اجازه ندادند وجبی از خاک ایران اسلامی دست بیگانه بیفتد.

حقیقی تصریح کرد: باید به دستاوردها و توفیقات 42 ساله ایران در مبارزه با استکبار جهانی که در عرصه های مختلف ازجمله نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دست آمده است پرداخته شود که این یکی از تکالیف ما است و از طرفی نیز باید اقتدار و قدرت بازدارندگی کشورمان به دشمنان نشان داده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه غرور آفرینی رزمندگان باید بیش از پیش تبیین شود، گفت: رزمندگان اسلام، قدرت، وحدت، انسجام و همدلی را در طی دوران دفاع مقدس به اثبات رساندند و در سایه آن، برکات بسیار مهمی حاصل شد.

حقیقی ادامه داد: رزمندگان اسلام در گفتار، رفتار و عمل، توکلشان بر خداوند قادر و متعال بود و در کنار داشتن وحدت فرماندهی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، از همدلی و اتحاد همراه با ایمان، غیرت و ایثار وصف ناشدنی بهره مند بودند و توانستند در هشت سال دفاع مقدس در مقابل رژیم صدام و حامیانش، مقاومت و ایستادگی کنند.

وی به عشق و علاقه رزمندگان اسلام به امام راحل اشاره کرد و افزود: جوانان آن روز عاشقانه گوش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بودند و جوانان امروز نیز همانگونه گوش به فرمایشات و رهنمون های مقام معظم رهبری هستند و همواره حماسه های بی بدیل خلق می کنند.

حقیقی تصریح کرد: وحدت فرماندهی مقام معظم رهبری، باعث شده است تا توطئه و شیطنت های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عقیم بماند و امید است این اتحاد و همدلی روز به روز بیشتر شده و با قوت هرچه تمام تداوم یابد.

استاندار زنجان، همچنین به برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان اشاره کرد و گفت: جرقه برگزاری این کنگره در زنجان زده شده است و به حتم این برنامه مهم و اثربخش با تلاش مضاعف و حمایت های لازم در سطح مطلوب و مناسبی برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*