سه‌شنبه 19 تیر 1403

ایران و صربستان بر گسترش همکاری‌های تجاری تاکید کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایران و صربستان بر گسترش همکاری‌های تجاری تاکید کردند

اروپا | بلگراد - ایرنا - وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد بر گسترش و ادامه همکاری‌های تجاری دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، «تاتیانا ماتیچ» روز دوشنبه در دیدار «رشید حسن پور» اظهار کرد: علاوه بر گفت‌وگو در مورد موافقت‌نامه تجارت آزاد و نشست کمیسیون مشترک، توافق در مورد سیستم پرداخت‌های مشترک که برای ادامه همکاری‌ها میان دو کشور امری کلیدی است، مهم هستند.

ماتیج گفت: ما به دنبال توسعه همکاری‌های تجاری و گردشگری با جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم با رفع مشکل شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش این همکاری‌ها باشیم.

وی افزود: با شروع گفت‌وگوها حتی بصورت وبینار به منظور دستیابی به موافقت‌نامه تجارت آزاد میان دو کشور و برنامه ریزی برای برگزاری دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی موافق هستیم.

سفیر کشورمان نیز در این نشست با تاکید بر وجود اراده سیاسی قوی برای همکاری با صربستان گفت: همراه با لغو روادید، برقراری پروازهای مستقیم میان دو پایتخت نیز برای روابط دوجانبه امری با اهمیت است.

حسن پور در ادامه به اراده سیاسی دو طرف مبتنی بر توسعه همکاری‌های دوجانبه اشاره کرد و افزود: ما همواره برای صربستان در منطقه بالکان اهمیت خاصی قائلیم و لذا مزیت‌های نسبی دو کشور می‌توانند در خدمت توسعه همکاری‌ها قرار گیرند.

وی با ابراز امیدواری به انجام سفر رئیس جمهوری صربستان به ایران در آینده نزدیک و گشایش فصل جدیدی از همکاری‌های میان دو کشور گفت: در دو سال اخیر شاهد افزایش مبادلات تجاری دو کشور به رغم تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا بوده‌ایم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان تصریح کرد: با توجه به وجود زمینه‌های فرهنگی و هنری مشترک، توسعه گردشگری و ارتباط مردم دو کشور باید همچون گذشته در دستور کار قرار گیرد و صدور روادید و برقراری پروازهای مستقیم میان پایتخت‌های دو کشور تسهیل شود.

دو طرف همچنین اظهار کردند که دیدار آتی «آلکساندار ووچیچ» رئیس جمهوری صربستان از ایران دارای اهمیت تاریخی برای تثبیت دوستی و همکاری‌های دو جانبه خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*