شنبه 29 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، با اعلام برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی از 27 تا 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری در جزیره کیش، از عزم این دانشگاه برای توسعه هوش مصنوعی در حوزه علوم پزشکی به کمک همه دستگاه‌های حاکمیتی خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه باید در یک تیم و تیم جمهوری اسلامی باشیم، اگر در برگزاری کنکور مشکلی پیش بیاید نظام آسیب می‌بیند.

بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر گفت: سند دانش‌بنیان استان بوشهر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سندی راهبردی که نیازمند تدوین و هدف‌گذاری سند عملیاتی است.

تهران - ایرنا - میراث علمی ایرانیان در دو بخش علوم قدیم و جدید به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در نمایشگاه سیار مشترک موزه ملی علوم و فناوری ایران و باغ موزه قصر از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چهار ستاد علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی اجتماعی و خانواده و زن در شورا تشکیل شده است و 100 میز کارشناسی ذیل این ستادها راه‌اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به آسیب های تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه‌ها در دوره شیوع بیماری کرونا گفت: در این مدت 70 کانون فرهنگی دانشجویی از 130 کانون و 800 نماز جماعت از سه هزار نماز جماعت تعطیل شدند.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دور اول طرح حامیم با 500 رویداد فرهنگی یک تا دوهفته‌ای در تابستان 1401 برگزار شد.

تهران - ایرنا - عضو مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در مورد تلاش‌های مراکز تحقیقاتی برای تحقق شعار سال و به‌طور کلی موفقیت اقتصاد دانش‌بنیان گفت: ارتباط مؤثری بین مراکز تحقیقاتی و مسیری که حرکت می‌کنند با روند کاری مراکز سیاست‌گذاری وجود ندارد.

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری هرمزگان گفت: ماموریت اصلی صندوق کمک به توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان استان و در واقع یک بانک تخصصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و با شرایط پذیرش ریسک و خطرپذیری بالا برای این شرکت‌ها است.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید سامانه‌های کنترل پیشرفته و رباتیک و رفع نیاز صنایع و کارخانجات کشور شد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایجاد ساختار مناسب در دانشگاه‌ها برای حفاظت، بزرگداشت و پاسداشت نیروهای نخبه و منابع انسانی ارزشمند در کشور را ضروری دانست.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: شکل گیری پارک فناوری با سرمایه گذاری و مشارکت فعالان صنعت خودروی کشور به طوری که ظرفیت‌های خود را در اختیار نخبگان و صاحبان ایده قرار دهند، می‌تواند فناوری و نوآوری نهفته در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها را به صنعت خودرو پیوند دهد.

شیراز - ایرنا - رییس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه باید منابع درسی دانشجویان بررسی و در صورت ضرورت بازنگری شود، گفت: یکی از اولویت های دانشگاه ایجاد رشته محل های دارای تقاضا و اشتغال محور برای جوانان است.

سنندج - ایرنا - رئیس دانشگاه کردستان گفت: 6 دانش‌آموخته این دانشگاه توانستند در آزمون دکتری 1402 رتبه‌های اول تا دهم را کسب کنند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز نام‌نویسی آزمون آیلتس از بعدازظهر روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه خبر داد.

تهران - ایرنا - دانشمندان، سازمان فضانوردی ناسا را به دلیل لغو ماموریت فضاپیمای نیوزهورایزنز برای اکتشاف فراتر از پلوتو و در کمربند کویپر مورد انتقاد قرار دادند.