شنبه 29 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: فرصت‌های جدیدی برای فناوران کشور به‌منظور فعالیت در صنایع مختلف بویژه فولاد و معدن در هفدهمین دوره این رویداد ملی فراهم شد.

تهران - ایرنا - سیستم موسوم به «هوش مصنوعی جراحی» (SAIS) ابداع شده توسط موسسه فناوری کالیفرنیا «کالتک» و موسسه پزشکی «کِک مدسین» دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکا، ارزیابی‌های عینی عملکردی برای جراحان فراهم می‌کند که هدف از آن بهبود و ارتقای مهارت‌های جراحان است.

تهران - ایرنا - محققان یک راه جدید از طریق یک باکتری مهندسی‌شده پیدا کردند که می‌تواند مسیری به سمت کربن زدایی از صنایع و مبارزه با تغییرات آب و هوایی باشد.

تهران - ایرنا - رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی از راه اندازی رشته «مدیریت رسانه» در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه و با تصویب و ابلاغ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، نخستین دوره دکتری رشته مدیریت رسانه در سال تحصیلی 1403-1402 برگزار می‌شود.

اراک - ایرنا - معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی بر اساس نیاز روز برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی شود.

تهران - ایرنا - محققان با استفاده از نانوذرات لیپیدی سامانه‌ای به منظور رهایش دارو به داخل میتوکندری (اندامک غشادار سلولی) طراحی کردند. این سامانه روی موش‌های آزمایشگاهی نتایج مثبتی داشته است.

تهران - ایرنا - رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه برای هیچ آزمونی اینترنت را قطع نخواهند کرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: چهار طرح ملی در سال جاری برای دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اهالی ادب و هنر گفت: اطمینان داشته باشید که اعضای دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی برای خدمتگزاری به مردم ایران از هیچ کوششی دریغ نمی کند و مجموعه وزارتخانه همراه با بزرگان عرصه فرهنگ و هنر با تلاش نسبت به ساخت آینده ایران قدم های استواری بر می دارد.

تهران - ایرنا - محققان ایرانی موفق شدند با استفاده از فناوری نانو و پوشش‌های دوستدار محیط زیست خوردگی و فرسایش رادیاتورها را کاهش دهند.

تهران - ایرنا - مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پربازدیدترین مقاله‌های علمی نمایه شده در این پایگاه با موضوع زبان فارسی براساس میزان بازدید مخاطبان را مشخص و معرفی کرد.

تهران - ایرنا - سومین سمپوزیوم بین‌المللی و پنجمین سمپوزیوم ملی کریسپر (ویرایش ژنی) اول خردادماه امسال به میزبانی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری و با مشارکت 1500 دانشمند ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

شیراز - ایرنا - تحقق عدالت اجتماعی در کنکور یکی از دغدغه‌های جدی داوطلبان در زمان برگزاری این آزمون است؛ دغدغه‌ای که متولیان برگزاری کنکور معتقدند برطرف شدن آن در گرو توزیع عادلانه منابع و امکانات است.

تهران - ایرنا - رییس بنیاد ملی نخبگان، بر گسترش دامنه شناسایی فعالان زیست بوم فناوری کشور و حمایت از آنها تاکید کرد و گفت: در فرآیند جدید تعریف شده توسط بنیاد ملی نخبگان هرچه اساتید و دانشجویان از توان علمی و پژوهشی بیشتری برای رفع مسائل کشور برخوردار باشند، از امتیازات و تسهیلات بیشتر نخبگی بهره‌مند خواهند شد.

تهران - ایرنا - بالن‌های خورشیدی جمع‌آوری کننده داده که توسط محققان با مواد ساده و ارزان‌قیمت ساخته شده‌اند، صداهای اسرارآمیزی با فرکانس پایین در لایه استراتوسفور جو زمین ثبت کردند.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در حکمی محمد مهدی هادوی را به عنوان دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی این معاونت منصوب کرد.