شنبه 29 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - قائم مقام رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در حال حاضر مراکز جدی علمی کاربردی تنها با شرط تضمین اشتغال مجوز دریافت می‌کنند.

اهواز - ایرنا - قائم مقام رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به هماهنگی میان این دانشگاه و صنایع مختلف گفت: در حال جذب دانشجوی خارجی در مراکز علمی کاربردی تحت پوشش دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم.

شیراز - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آیین‌نامه تخصیص پژوهانه اعضای هیات علمی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری بازنگری و تدوین شد و به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: به هر عضو هیات علمی بر اساس بروندادهای پژوهشی مبلغی تعلق می‌گیرد.

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت: برای ساخت یافتن هسته‌های سخت و کلان، زبان فلسفی نیاز است؛ ولی فرهنگ عمومی مردم جامعه را فیلسوفان نمی‌سازند؛ بلکه فرهنگ را مجموعه تعاملات انسان‌هاست که می‌سازد.

تهران - ایرنا - بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، موفق شد سویه های پرکاربرد خود را با هزینه مقرون به صرفه و به صورت 24 ساعته تامین و به محققان و مراکز تحقیقاتی ارایه کند.

تهران - ایرنا - با ورود اینترنت ماهواره‌ای به جهان و فراگیر شدن آن به عنوان نسل جدیدی از اینترنت که محدودیتی در استفاده از آن در سراسر دنیا وجود ندارد، موضوع فیلترینگ با چالش‌های جدی مواجه می‌شود و احتمالا مسیر سیاست‌گذاری اینترنت را در کشورها را تغییر می‌دهد.

تهران - ایرنا - رؤسای برتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، در آخرین روز اجلاس رؤسا در شیراز، طی آئینی در حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معرفی و با دریافت «نشان سرو» و جوایر دیگر تجلیل شدند.

تهران - ایرنا - پزشکان محقق در کشور سوئیس با ابداع یک شیوه جدید امیدهای تازه‌ای برای درمان شخصی‌شده و موثر نوع خاصی از سرطان خون ابداع کردند.

تهران - ایرنا - شمار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته با رشدی متناسب به به یک هزار و 778 شرکت رسید.

تهران - ایرنا - معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، طی دستورالعملی جزئیات برنامه‌های درسی بازنگری شده دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه ابلاغ کرد.

شیراز - ایرنا - وزیر علوم تحقیقات و فناوری بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و بازسازی فضاهای دانشگاهی تأکید و عنوان کرد: وقتی به فضای برخی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها مراجعه می‌کنیم می بینیم که رییس دانشگاه حواسش به توسعه زیرساخت‌ها نیست در حالی که آنها باید برای فعالیت‌های فرهنگی و اوقات فرغت دانشجویان بیشتر وقت بگذارند.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: راه‌اندازی 40 مرکز جوارکارگاهی آموزش فنی و حرفه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی این استان برای سال جدید هدف‌گذاری شد.

تهران - ایرنا - یک دانشجوی دکترا با انجام طرحی درخصوص «میزان آموکسی سیلین در تصفیه خانه‌ها» تاکید کرد: با توجه به خطرات این دارو برای محیط زیست و سلامت انسان و اینکه تصفیه خانه‌ها برای تجزیه آنتی بیوتیک‌ها به خصوص آموکسی سیلین طراحی نشده‌اند، طراحی سیستمی جدید برای حذف این میکروآلاینده ضروری است.

تهران - ایرنا - محققان روش تشخیصی جدیدی در مقیاس آزمایشگاهی توسعه دادند که امکان تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر بیماری‌های عصبی را فراهم می‌کند. این روش به احتمال زیاد گشایشی برای درمان زودهنگام و کاهش بیماری‌های مختلف عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون که میلیون‌ها انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، خواهد بود.

شیراز - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با شناسایی مشاغل نوظهور و طراحی 125 رشته جدید متناسب با آن برای پذیرش مهرماه سال جاری یک هزار کد رشته محل جدید با کد رشته محل‌های فاقد تقاضا جایگزین شدند.

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از انتخاب این دانشگاه به عنوان «هاب» کشور از سوی برخی وزارتخانه‌ها در زمینه هوش مصنوعی خبر داد.