یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: تلفیق میراث ملموس و ناملموس هورامان فرصتی بی بدیل و بی نظیر برای رشد و ارتقای همه شاخص‌های پیشرفت فراهم می‌کند.

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه کردستان گفت: هورامان به عنوان منطقه مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق محوری برای تقویت تعامل در عرصه اقتصاد علمی است.

بوشهر - ایرنا - رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: انجمن های علمی دانشجویی این دانشگاه در نهمین جشنواره حرکت پنج رتبه برتر کسب کردند.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از دانش بومی و فناوری روزآمد زمینه را برای تولید داخلی و بومی تجهیزات زیرساختی پیشرفته مورد نیاز کشور در حوزه مخابرات و ارتباطات فراهم کرد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب برای آمایش آموزش عالی، در هماهنگی با وزارت علوم کمیته‌ای در این خصوص شکل گرفته است.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت توجه به مهارت‌آموزی در برنامه هفتم توسعه و یافتن راهکاری قانونی برای آن تصریح کرد: ساخت خوابگاه‌های متاهلی نیازمند تامین اعتبار کافی است.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین رونمایی از سردر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، این دانشگاه را نماد آموزش عالی کشور و پرچمدار ترویج علم و فرهنگ ایران توصیف کرد.

تهران - ایرنا - شماری از استادان دانشگاه در روز معلم و سی‌امین آیین نکوداشت اعضای هیات‌علمی نمونه کشوری، دغدغه‌های مختلف خود را از تعدد مراکز تحقیقاتی، ضرورت آمایش آموزش عالی، وجود فاصله بین صنعت و دانشگاه و مهاجرت استادان نخبه نزد وزیر علوم مطرح و راهکارهایی را نیز برای حل این معضلات ارائه کردند.

تهران - ایرنا - سردر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران عصر سه شنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس دانشگاه تهران رونمایی شد.

تهران - ایرنا - سیکاپ یک رویداد علمی سرگرمی است که با هدف هم افزایی و کسب تجربه تازه در حوزه آموزش، توسعه فناوری و نوآوری های آموزشی برگزار می شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پنجمین مرحله آن همزمان با دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی اینوتکس و با عنوان INOTEXICUP در اردیبهشت ماه 1402 برپا می‌شود.

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان از برنامه‌ریزی و راهبرد این اداره‌کل برای ارائه آموزش مهارتی (فنی و حرفه‌ای) ویژه اهالی 250 روستای این استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: سهم شهرستان گنبدکاووس از این مقدار، 40 روستا است.

تهران - ایرنا - دانشجویان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار از کشور ایران در «مسابقات بین‌المللی موردکاوی اخلاق کسب و کار» IBECC شرکت کردند و موفق به کسب مقام سوم در یکی از دسته‌های این رقابت شدند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با وجود اینکه در حوزه‌های مختلف وضعیت مناسب داریم و حتی در بعضی موارد در لبه دانش حرکت می‌کنیم اما در حوزه تجهیزات و فناوری نتوانسته‌ایم نیازهای کشور را در بخش ورزشی بومی سازی کنیم و 90 درصد فناوری تجهیزاتی که استفاده می کنیم، برون‌زا هستند.

کاشان - ایرنا - امام جمعه اردستان گفت: رسالت معلمان مانند انبیا، انسان سازی و تربیت انسان های آگاه است و معلم مثل شمع می‌سوزد تا روشنی بخش محفل دیگران باشد.

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری صندوق پژوهش و فناوران کشور، از اختصاص گرنت پژوهشی (پژوهانه) تا سقف 600 میلیون تومان برای 2 سال به اساتید جوانی که دانشگاه‌های برتر جهان فارغ‌التحصیل شده و به کشور بازگشته‌اند، خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از برنامه محور شدن این صندوق در دور جدید مدیریتی این مجموعه خبر داد و گفت: افزایش حمایت‌ها از طرح پسادکتری بر مبنای 80 درصد حکم هیات علمی استادیار دانشگاه در سال 1402 عملیاتی شد همچنین بودجه صندوق از 22 میلیارد به 202 میلیارد تومان افزایش یافت.