یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار هواشناسی ناشی از بارش شدید برف و وقوع بهمن در استان‌های شمال غرب از آماده‌باش این سازمان در چهار استان کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به کشف 548 میلیاردی کالای قاچاق، از توقیف 712 خودروی شوتی در هجدهمین طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از توانمندسازی 30 هزار معلم آموزش ابتدایی در زمینه شایستگی‌های فناورانه و دیجیتال خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با شکل‌گیری حلقه‌های علمی معلمان و تقویت نگرش مثبت برگزار شده است.

تهران - ایرنا - قانون تعیین سن فرسودگی که بنیانگذار اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزینی با خودروهای نو در دهه 80 بود، در حالی با شکایت یک شخص حقیقی لغو شد که اکنون با ادغام قانون ساماندهی صنعت خودرو و ماده 8 قانون هوای پاک بار دیگر احیا شده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات درمانی بیماران هموفیلی تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج رایگان شد.

تهران - ایرنا - رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه «انتخاب رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان»، را برای اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن فهیمه فرهمندپور به مدت سه سال به ریاست این شورا انتخاب شد.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: دادگستری استان تهران با بهره‌مندی سارقان از هر نوع ارفاق قانونی مخالف است و به این دسته از محکومان آزادی مشروط، مرخصی یا تعلیق مجازات تعلق نمی‌گیرد زیرا این افراد به امنیت جامعه آسیب می‌زنند.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: عدلیه از دارایی‌های نظام بانکی به‌عنوان بیت‌المال حمایت می‌کند و در این راستا، در هفت پرونده مرتبط با نظام بانکی در 9 ماهه سال جاری هزار و 684 میلیارد تومان در مرحله تحقیقات رد مال صورت گرفته است.

تهران - ایرنا - می‌گوید: «نوه مغز بادام» است اما امان از زمانی که فرزندان، ما را از داشتن نوه یعنی مغز بادام محروم کنند.

تهران - ایرنا - اوایل آبان ماه امسال بود که پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی به صورت رسمی اعلام شد، اما بسیاری از روانشناسان بالینی و سلامت همچنان اطلاعی از جزییات نداشته و نمی‌دانند چطور می‌توانند خدمات خود را با پوشش بیمه‌ای به مراجعه کنندگان ارائه کنند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا پس از بازدید میدانی از محورهای شمالی کشور اعلام کرد: از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در جاده‌های کشور جلوگیری خواهد شد.

تهران - ایرنا - کاهش نرخ باروری در کشور یکی از عوامل تهدیدکننده صندوق‌های بازنشستگی در دهه های پیش رو به شمار می رود و می توان حیات اقتصادی این نهادها به دلیل کاهش تعداد پرداخت کنندگان حق بیمه تحت شعاع قرار دهد.

تهران - ایرنا - رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران میزان صادرات تجهیزات پزشکی را 20 میلیون دلار در سال برآورد کرد و گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، خط تولید برخی از تجهیزات پزشکی از جمله آمبولانس را در کشورهای دیگر دنبال می‌کنیم.

تهران - ایرنا - با مرور روزهایی که در یک سال فرماندهی سردار رادان بر فراجا گذشت، می‌توان به این نتیجه رسید که در 365 روز اخیر با وجود تلاطمات مختلف اجتماعی، فراجا کارنامه قابل قبولی داشته است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ماهانه هفت میلیون و 500 هزار قوطی شیرخشک در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: مجوز جدید واردات برای این محصول نداریم زیرا ظرفیت تولید شیرخشک در کشور دو برابر افزایش یافته‌است.

تهران - ایرنا - از دید برخی جامعه‌شناسان و متخصصان روانشناسی، علاوه بر حجم عظیم تبلیغات جراحی زیبایی در شبکه‌های اجتماعی و زمینه‌های متعدد گسترش این پدیده در جامعه، شبکه‌هایی در صداوسیما این وضعیت را تشدید می‌کنند.