یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک مطالعه جدید نشان می دهد که داشن یک رژیم غذایی گیاهی سالم می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 24 درصد کاهش دهد.

تهران - ایرنا - آمارها نشان می دهد، با وجود پیش بینی مجازات کودک آزاری در قوانین، همچنان این آسیب اجتماعی در صدر گزارش‌های دریافتی اورژانس اجتماعی قرار دارد.

تهران - ایرنا - معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 40 میلیون و 23 هزار و 330 نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان‌های ویژه فراجا از افزایش مدت مرخصی و تسهیلات مسکن به عنوان مشوق‌های نیروهای این مجموعه نام برد و گفت: تصمیم و سیاست فرماندهی کل و یگان ویژه ساخت مسکن به جای بومی گرایی است و این موضوع در تهران و در زمینی به مساحت 70 هکتار کلید خورده است.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی گفت: یکی از مهمترین چالش‌های بخش سرمایه صندوق‌های بازنشستگی، وجود شرکت‌های زیان‌ده است.

تهران - ایرنا - سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه گفت: ادغام صندوق های بازنشستگی کشور ضروری است و همه باید به سمت نظام جامع یکپارچه تامین اجتماعی حرکت کنیم.

تهران - ایرنا -, زندگی خورشید، مادر سه نسل از یوزپلنگ‌های توران و فرزندانش در خطر است. دامداری که مرداد امسال 5 میلیارد تومان گرفته بود تا از زیستگاه یوزها خارج شود، به گزارش انجمن یوزپلنگ ایرانی دوباره به مرتع تلخاب بازگشته است.

تهران - ایرنا - پیرو انعکاس نامطلوب و تحریف آمیز دیدگاه برخی ذینفعان راهبردی حوزه سلامت درباره خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فضای مجازی و شماری از رسانه های بیگانه، لازم به تاکید است که این وزارتخانه همواره تلاش کرده تا در چهارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دستورات صریح ریاست جمهوری تمام توان خود را در جهت ارائه خدمت مطلوب به مردم بکار بگیرد.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور از طراحی نشان‌های طلا و نقره برای اماکن خصوصی مناسب سازی شده مانند هتل‌ها و رستوران‌ها خبر داد و گفت: برنامه‌هایی به منظور تشویق دستگاه های خصوصی برای مناسب سازی داریم.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیستمین روز از دی به افزایش 17 قلم دارو به سبد دارویی کشور، مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه، واگذاری 180 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی،105 همت نیاز واقعی طرح دارویار، افزایش حقوق معلمان ابتدایی و متوسطه مدارس غیردولتی، بازگشتن 60 درصد زنان خشونت‌دیده به آغوش خانواده و شناسایی 1200 اهداکننده خون نادر در کشو پرداخته است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح نسخه الکترونیک تا کنون 90 درصد اجرایی شده و تا پایان دولت سیزدهم به صورت کامل تکمیل می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از صدور حکم بازگرداندن 20 تا 40 میلیون تومان اضافه دریافتی به بیش از هزار خانوار برای پنج مدرسه متخلف خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با تاکید بر اینکه تربیت کودکان در کانون خانه و خانواده اتفاق می‌افتد، گفت: نسبت به وضع موجود از تربیت سال های ابتدای کودکی فاصله گرفته‌ایم و لازم است نقش مادران خانه دار در این زمینه پررنگ تر شود.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از راه اندازی 52 ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح کشور با نظر وزارت بهداشت خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار دفترچه راهنمای نام‌نویسی آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت اسفند سال 1402 مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از آغاز ثبت‌نام این آزمون از امروز چهارشنبه 20 دی ماه خبر داد.

تهران - ایرنا - دیپلماسی متوازن و فعال با همه کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه و منطقه در ابعاد مختلف، یکی از سیاست‌های محوری دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللی است و وزارت دادگستری که به موجب قانون در امضای عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای قضایی با سایر دولت‌ها، مسئولیت دارد، دستاوردهای مبارکی را رقم زده است.