جمعه 8 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دست‌های آلوده فرانسه در پرونده خون‌های آلوده، ارسال پیامک به23میلیون ایرانی در پویش ملی سلامت، توانمندسازی بیش از2 هزار زن سرپرست خانوار، آغاز فرآیند ثبت‌نام در پویش مهر، فعالیت700پژوهشسرای دانش‌آموزی، کسب 32مدال جهانی المپیاد علمی و چاقی ابتلا به سرطان‌ها را سه برابر افزایش داد، موضوعاتی است که گروه جامعه ایرنا امروز شنبه 18 آذر به آن پرداخته است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم را پرچمدار اجرای برنامه «سلامت خانواده» در کشور دانست و گفت: این برنامه به عنوان یکی از برنامه های اصلی وزارتخانه به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ژنو خبر داد و گفت: این سازمان خبر داده که از سوی 15 کشور درخواستی برای برگزاری نشست اضطراری برای فلسطین دریافت کرده است.

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش می‌دهد، 70 درصد ایرانیان به چاقی و اضافه وزن (47 درصد اضافه وزن و 23 درصد چاقی) مبتلا هستند و افزون بر آن، 4.5 درصد جمعیت کشور نیز از چاقی مفرط رنج می‌برند و سوال اینجاست چه افرادی به عمل جراحی لاغری نیاز ضروری دارند؟

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت شماره گذاری خودروهای وارداتی فوتبالیسیت‌ها گفت که هنوز مصوبه دولت در این زمینه در اختیار پلیس قرار نگرفته و هیچ خودرویی از این دست پلاک گذاری نشده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا با اشاره به ضرب و شتم برخی از اعضای کادر درمان توسط همراهان بیمار یا افراد شرور تاکید کرد: پلیس بی‌نظمی را بر نمی‌تابد و هرگونه اوباش‌گری و اخلال در آرامش مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به تشکیل پرونده، برخورد قانونی و دستگیری منجر می‌شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق حدود 22 هزار میلیارد ریال به حساب بازنشستگان مهر 1402 واریز کرد که این رقم بیشترین میزان واریزی در تاریخ فعالیت 28 ساله صندوق ذخیره فرهنگیان است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این سازمان حامی شرکت‌های دانش بنیان است از پیگیری فوری درخواست یک شرکت از رئیس جمهور برای ثبت داروی گیاهی خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه تلاش وزارت بهداشت این است که تا قبل از پایان سال، 25 هزار نیروی جدید مشغول به کار شوند و اسامی واجدان شرایط استخدامی پس از انجام مصاحبه و با احتساب نمره کتبی آزمون، اعلام و سایر مراحل اداری و گزینش برای آنها طی می‌شود.

تهران - ایرنا - اگر به تاریخ، هنر و سینمای ایران علاقه‌مند هستید، این روزها فرصت را از دست ندهید که هنوز هم تماشای یک اثر ماندگار مانند سربداران از جعبه جادویی تلویزیون، همچنان لطف و لذت دیگری دارد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارسال پیامک به 23 میلیون نفر در کشور برای شرکت در پویش ملی سلامت با محوریت دیابت و فشارخون بالا خبر داد و گفت: 10 میلیون و 220 هزار نفر در این پویش غربالگری شدند.

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت اعلام کرد در اطلاعیه ای با اعلام اینکه حضور وزیر بهداشت در اتاق عمل جراحی بیمارستان فردیس کرج در روز افتتاح این بیمارستان با رعایت ضوابط شرعی و شیوه نامه های بهداشتی بوده است.

تهران - ایرنا - مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از آموزش 2 هزار و 46 بانوی سرپرست خانوار و توانمندسازی اقتصادی با هدف اشتغالزایی 2 هزار و 55 بانوی سرپرست خانوار، بی‌سرپرست، بدسرپرست، مطلقه و تجرد قطعی (بالای 45 سال) در 11 استان خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فرآیند ثبت‌نام در پویش مهر امسال در رشته‌های مختلف آغاز شد و دانش‌آموزان علاقه‌مند تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند در رشته مورد علاقه خودشان ثبت نام کنند.

تهران - ایرنا - معاون توسعه و تعمیم بیمه اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیش از 60 هزار دانشجو تحت پوشش بیمه این سازمان هستند که نسبت به سال گذشته 72درصد افزایش داشته است.

اصفهان - ایرنا - رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با بارگذاری هایی که با نادیده گرفتنِ شرایط اقلیمی اصفهان شکل می گیرند نباید انتظاری غیر از شرایط آلودگی هوا را برای این خطه داشت.