شنبه 7 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را موتور محرک و قلب نظام آموزشی کشور دانست و گفت: 700 پژوهشسرای دانش‌آموزی در کشور داریم که یک سرمایه ملی است.

تهران - ایرنا - رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: دانش‌آموزان نخبه در 2 سال اخیر 32 مدال جهانی المپیاد علمی کسب کردند در حالی که در دهه 90، این باشگاه آسیب‌های بسیار دید که منجر به تنزل جایگاه و تاثیر آن شد؛ به نحوی که در چهار سال 1397 تا 1400 فقط 26 مدال جهانی کسب کردیم.

تهران - ایرنا - بررسی‌ها نشان می‌دهد از بین دو رویکرد سازگاری با تغییرات اقلیمی و کاهش انتشار گازهای آلاینده برای حفاظت از محیط‌زیست، رویکرد سازگاری بنا به دلایلی در سال‌های اخیر و به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

تهران - ایرنا - رییس انجمن گوارش و کبد ایران گفت: 70 درصد ایرانی‌ها اضافه وزن دارند و چاقی علاوه بر افزایش سه برابر ابتلا به سرطانها، از علل اصلی مرگ های زودرس در کشور بشمار می رود، بطوریکه 45 درصد ایرانی ها زیر 70 سال و 20 درصد زیر 50 سال فوت می‌کنند.

ساری - ایرنا - رییس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می بخشم» 2 محکوم به قصاص نفس، در شهرستان آمل از دار مجازات رهایی یافتند.

تهران - ایرنا - چهل سال از ورود خون‌های آلوده به کشور که جان بیماران هموفیلی را به محاق مرگ برد، می‌گذرد؛ در این چهار دهه هیچ مرهمی رنج این بیماران را التیام نداد و حتی پرونده شکایت از فرانسه به دلیل ارسال خون‌های آلوده به ویروس «اچ آی وی» به کشورمان به سرانجام نرسید اما اکنون امیدها برای مطالبه خسارت ناشی از این خطا دوباره زنده شده است.

تهران - ایرنا - دولت در قالب لایحه بودجه 1403 کل کشور قصد دارد با انتشار 200 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی، توسعه حمل و نقل عمومی را پیگیری نماید.

تهران - ایرنا - مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: سازمان‌های مرتبط با ایمنی از جمله اورژانس، آتش نشانی، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، شهرداری و اورژانس اجتماعی 123 باید آموزش‌های اوتیسم را فرابگیرند تا در مواقع بحرانی جان افراد دارای این بیماری را از خطر نجات دهند.

تهران - ایرنا - دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر با بیان تلاش فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ برای اخذ مجوز ارسال کمک‌های بشردوستانه، یادآور شد: ارسال محموله‌های بشردوستانه ایران به غزه در گرو مجوز وزارت امور خارجه مصر است.

تهران - ایرنا - فوق تخصص جراحی‌های کم‌تهاجمی و دبیر علمی چهاردهمین کنگره انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران گفت: انجام عمل‌های کم‌تهاجمی یا لیزری، میزان عوارض بعد از عمل‌های جراحی را که در روش‌های جراحی باز دیده می‌شود را کاهش داده است.

تهران - ایرنا - رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار پیگیری راههایی غیر از راههای نظامی در بحران غزه شد.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت تولید محتواهایی با پیوست خانوادگی اظهار داشت: پیوست خانواده باید در فیلم‌ها و تولیدات فرهنگی مورد توجه جدی قرار گیرد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که برای فعالیت‌هایی که انجام شده انتظار تشویق نداریم، اما انتظار ما نقد منصفانه با اطلاعات درست و میدانی است.

تهران - ایرنا - خط تولید 2 داروی درمان کلیدی انواع سرطان‌ها تحت عنوان «فسفاماید» با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، به‌دستان محققان توانمند یک شرکت دانش‌بنیان کشورمان به بهره‌برداری رسید.

تهران - ایرنا - در روستای «چهار راه» کلات نادری مشهد، می‌توان خانه‌ای را یافت که ایده جوانی، روستایی را از مرگ و خالی شدن نجات داده و خانه پدری خود را به سرای همگانی تبدیل کرده‌است.

تهران - ایرنا - اجرای طرح‌های پیش‌دستانه پلیس در دستگیری اوباش اگرچه فقط در تهران 45 درصد از شرارت‌های اراذل و اوباش کاسته است، اما به نظر می‌رسد برای پایان دادن به جرایم خشنی که این گروه از مجرمان انجام می‌دهند، به یک سیستم یکپارچه و حتی هوشمند از دستگیری تا نظارت‌های پس از آزادی نیاز است.