شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صدای اعتراض‌های شبانه ساکنان اراضی اشغالی نگران از پیامدهای امنیتی شهادت یک معلول غیرمسلح به دست نظامیان صهیونیست با نوای دادخواهی و عدالت‌جویی فلسطینیان خشمگین باید در هم‌می‌آمیخت تا نخست‌وزیر اسرائیل سکوت هشت‌روزه را با «فاجعه» خواندن این رخداد بشکند؛ بلکه شاید از موج خشم و هیجان ایجاد شده به سبب مقایسه این حادثه با قتل سیاهپوست آمریکایی اندکی بکاهد.

تهران - ایرنا - معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری در حساب کاربری توییتر خود، نگاه دولت به بازار سرمایه را غیرمقطعی و راهبردی عنوان و تصریح کرد: رییس‌جمهور، بورس را نقطه امید می‌داند چه برای تعمیق و گسترش مشارکت مردم در اقتصاد و چه برای شفافیت آن.

اراک - ایرنا - سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:10 اثر از هنرمندان صنایع دستی این استان در سال‌های متوالی موفق به گرفتن مهر اصالت یونسکو شدند.

زنجان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و این استان کارشناسان این کانون، با راه اندازی بیش از 80 کارگاه و گروه‌های آموزش مجازی به ارائه خدمات به مخاطبان خود می‌پردازند.

تهران - ایرنا - نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، از دادستان انقلابی و رییس دادگستری گیلان خواست تا مجازات را برای عاملان این جنایت در نظر بگیرند.

اهواز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: 6 پروژه از 33 پروژه زیست محیطی فولاد خوزستان به اتمام رسید.

تهران - ایرنا - کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که جزو گروه مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای هستند به ازای هر نفر 16 میلیون تومان تسهیلافت دریافت می‌کنند.

تهران - ایرنا - مسابقه ترجمه متون ادبی «ترجمیک» مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف با انتخاب 9 نفر از میان بیش از 800 اثر ادبی ارسالی به کار خود پایان داد.

کرج - ایرنا - معاون امور علمی،‌فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه احتمال عدم تحقق حدود 150 هزار میلیارد تومان از بودجه 580 هزار میلیارد تومانی سال جاری کشور وجود دارد، گفت: تلاش ها بر بهره وری مناسب از منابع و ظرفیت ها برای رفع کاستی ها معطوف شده است.

تهران - ایرنا - هواشناسی استان تهران اعلام کرد: امروز چهارشنبه در ساعت‌های بعدازظهر و شب و در نیمه جنوبی سطح استان وزش باد شدید همراه با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر گفت: بازسازی عملیات والفجر9 همزمان با هفته دفاع مقدس در پلدختر برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس بیمارستان ابن سینا اعلام کرد که خبرنگاران و اهالی رسانه می‌توانند برای معاینه تخصصی تنفسی و انجام بررسی‌های تشخیصی و درمانی لازم برای بیماری ناشی از کرونا با تخفیف 15 درصدی به درمانگاه نفس این بیمارستان مراجعه کنند.

بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: از فعالان بخش آبزی پروری در استان با رفع موانع و مشکلات پیش روی آن‌ها حمایت خواهد شد.

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پیشی‌میشی» برای اکران این فیلم همزمان با آغاز به کار سینماها خبر داد.

تهران - ایرنا - بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هدف ما ابتدا قطعی کردن عنوان قهرمانی پرسپولیس است و ثبت رکوردها در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

خمین - ایرنا - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 25 درصد از معادن راکد کشور در سال جهش تولید با برنامه هدفمند و حمایت‌های ویژه فعال می‌شوند.