شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل شوراها و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران یکی از شوراهای پیشرو در سطح کشور است، گفت: مشکلات شهر تهران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نباید در شهرستان‌های استان تهران سرریز شود و مسائل آنان را بیش از پیش کند بر همین اساس مشارکت، راه توسعه آموزش و پرورش است.

تهران - ایرنا - نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی در آستانه برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر، بر لزوم حضور و مشارکت حداکثری داوطلبان تاکید و اظهار امیدواری کرد که برپایی قانونمند، منظم و شکوهمند این انتخابات، منشا تحول، رشد و تعالی در جمعیت هلال احمر شود.

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به جهش تولید باید با تمام توان برای حل مشکلات شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان تلاش کنیم.

اسلام‌آباد - ایرنا - استاد دانشگاه قائداعظم پاکستان، تبعیض نژادی را یک سنت قدیمی در آمریکا توصیف کرد که با قتل جورج فلوید بیشتر نمایان شد، و افزود: امروز بی‌عدالتی عمومی جامعه آمریکایی‌ها را فراگرفته و آن را می‌توان در سیاست‌های داخلی و بین المللی این کشور مشاهده کرد.

سنندج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: 150 میلیون تومان اعتبار در سال جاری برای خرید تجهیزات اطفای حریق در مناطق حفاظت شده این استان تخصیص داده شده تا با آن، این تجهیزات را خریداری کنیم.

ایرنا - تهران - جلسه هیأت دولت روز چهارشبنه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور اعضای کابینه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی ناحیه صنعتی شهدای انقلاب مشگین‌شهر خبر داد.

بیرجند - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از 182 هزار و 693 نفر مسافر در 2 ماه نخست امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین 56 درصد کاهش داشت.

کرمان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش از 37 هزار نفر در شمال و جنوب این استان توسط راه و شهرسازی و برخی ارگان‌های دیگر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند و کرمان را در این طرح پیشتاز سایر استان‌های کشور است.

بوشهر - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: پس از بازدید کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شبکه 26 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این شهرستان به دلیل تخطی از موازین بهداشتی تعطیل و پلمب شد.

زنجان - ایرنا - سال گذشته 14 فقره قتل در زنجان اتفاق افتاد که مرتکبان 13 قتل از سوی پلیس آگاهی زنجان دستگیر شدند.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: در کنار تلاش برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت مردم، در تلاش هستیم آسیب و صدمات اقتصادی و معیشتی آن برای مردم به حداقل برسد.

شیراز - ایرنا - شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، ماشین‌آلات، نهاده‌ها و آبیاری با حضور نمایندگانی از 6 کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شیراز گشایش یافت. / عکس: رضا قادری

زاهدان - ایرنا - مدیر تعاون روستایی خاش سیستان و بلوچستان گفت: محصولات سیب زمینی و پیاز تولیدی کشاورزان این شهرستان وارد بازار مصرف شده است.

کرمان - ایرنا - به گفته رئیس اورژانس شهرستان شهربابک، بازی با اسلحه شکاری و رها شدن تیر از آن، پسربچه شهربابکی را به کام مرگ کشاند.

شهرکرد - ایرنا - رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران گفت: شیوع ویروس کرونا باعث رکود در رشته ورزشی اسب‌دوانی و چرخه اقتصادی فعالان این حوزه شده است.