یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - بافت تاریخی روستای مهرجان فرصتی برای توسعه گردشگری شهرستان خور و بیابانک است که مسوولان امر باید برای احیای آن برنامه‌ریزی کنند. عکس: محسن فیروزی

یزد - ایرنا - مسوول اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: نماز عید سعید فطر در 30 باب مسجد با رعایت مقررات بهداشتی و حضور مردم مومن در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان اقامه می‌شود.

سنندج - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: اماکن و استخرهای ورزشی استان بعد از عید فطر بازگشایی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تدریج فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

یزد - ایرنا - رییس ستاد استهلال و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: 15 کارشناس علم نجوم عصر امروز (شنبه) سوم خردادماه 1399 با استقرار 2 گروه در شهرستان یزد و همین تعداد در شهرستان‌های اردکان و میبد هلال ماه شوال 1441 هجری قمری را رصد می‌کنند.

یزد - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: یکی از ماندگارترین لحظات تاریخی و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس، فتح خرمشهر است که باید عظمت آن توسط نهادهای فرهنگی و رسانه‌های گروهی برای نسل جوان و انقلابی تبیین شود.

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: سوم خرداد فقط یادآور یک پیروزی درخشان در تاریخ دفاع این سرزمین نیست، حماسه‌ای سترگ و افتخاری جاودان نیست، اوج گرفتن ایمان و امید یک ملت نیست، برخاستن ققنوس‌وار آرمان‌های یک انقلاب از میان آتش کینه و خشم دشمنان نیست. همه اینها هست و چیزی بیش از این.

سمنان - ایرنا - پلمب سه‌واحد نانوایی در مهدیشهر، مشاهده دومین خانواده یوزپلنگ‌ها در پارک ملی توران، ثبت 370 هزار نفر سهامدار نهایی عدالت در استان، کشف 173‌هزار و 80 لیتر سوخت قاچاق در استان، و بیانیه‌هایی در دفاع از آرمان روز قدس، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

تهران - ایرنا - مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر جذب بدون محدودیت اعضای هیأت علمی مرد در دانشگاه‌های دخترانه تاکید کرد.

کرمان - ایرنا - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بازرسان این سازمان طی روزهای گذشته 2 انبار بزرگ احتکار برنج را کشف و ضبط کردند و ضمن صورت‌جلسه و پلمب این واحدها، پرونده آنها را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی کرمان ارسال شد.

کرمانشاه - ایرنا - برگزاری آیین شب‌های قدر، درگذشت استاد عباس بنی عامریان از هنرمندان کرمانشاهی، معرفی رییس پلیس جدید آگاهی استان و بازدید استاندار کرمانشاه از شهرستان ثلاث‌باباجانی مهمترین رویدادهای خبری استان در هفته گذشته را تشکیل می‌دهد.

قزوین - ایرنا - تردد خودروهای با اضافه تناژ بالا، به مروز زمان جاده‌های برون شهری و روستایی استان قزوین را تخریب کرده و باعث نارضایتی ساکنان روستاها شده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، میزان اثربخشی روش‌های آموزش در دوران تعطیلی مدارس را بررسی و تجارب زیسته معلمان در شرایط قرنطینه ناشی از شیوع کرونا را مستندسازی می‌کند.

تهران - ایرنا - یک روان درمانگر گفت: در ایامی که برای مبارزه با ویروس کرونا باید در خانه ماند، یکی از موضوعات مهمی که بیشتر به افراد فشار عصبی و روحی وارد می‌کند، خستگی و افسردگی در طول این روزها است.

اصفهان - ایرنا - تحقق راهبرد جهش تولید در استان اصفهان به تاکید کارشناسان با توسعه اشتغال و رفع چالش بیکاری، برنامه‌ریزی علمی و عملی با داشتن چشم‌اندازهای معین و با بکارگیری ظرفیتهای مختلف موجود کشور میسر است که باید اهتمام ویژه‌ای به این مهم بشود.

تهران - ایرنا - سوم خرداد 99 مصادف با سالروز آزاد سازی خرمشهر، نخستین سالی است که در این روز فرخنده که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در میان مردم ایران و ملت‌های مقاومت منطقه نیست.

تهران - ایرنا - جایزه جورج اورول ویژه انتخاب بهترین آثار سیاسی سال، نامزدهای نهایی سال 2020 خود را معرفی کرد.