دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: آزادسازی خرمشهر سند رشادت و عزتمندی در کارنامه دفاع مقدس است و عملیات بیت‌المقدس نقش کلیدی در بهبود جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین الملل داشت.

مسکو - ایرنا - «زاوودی مامیرگوف» رئیس شبکه تلویزیونی روسی «جهان اسلام» گفت: روز جهانی قدس صفوف مقاومت برای حمایت از مردم فلسطین و تحقق آرمان های آن را مستحکم کرده است و روسیه به عنوان یکی از اعضای میانجیگر در این بحران خواستار حل و فصل مسالمت آمیز بحران فلسطین است.

سنندج - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: سلامت زندانیان از دغدغه‌های مهم دستگاه قضایی است و با تهمیداتی که در نظر گرفته شد هیچ زندانی در استان به کرونا مبتلا نشد.

تهران - ایرنا - ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز جهانی قدس، تقارن روز قدس و آزادسازی خرمشهر را نوید آزادسازی قدس شریف دانست.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر گفت: از اسفندماه سال گدشته تاکنون یک میلیون و 710 هزار ماسک در کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای این استان تولید شده‌است.

تهران - ایرنا - «زهیر المغزاوی» دبیرکل جنبش "ملت" تونس و نماینده پارلمان این کشور با انتقاد از نقش رسانه‌های جهان عرب در خصوص موضع فلسطین تاکید کرد: رسانه‌های عربی بر خلاف انتظار و در بیشتر مواقع در جهت مخالف حرکت می‌کنند و بیشتر آنها به محافلی برای ترویج تفکرات گروه‌های تروریستی و یا به محلی برای ترویج فرهنگ تسلیم شدن در برابر دشمن تبدیل شده‌اند.

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف خودرو سرقتی در کمتر از 10 دقیقه پس از وقوع سرقت در این شهرستان خبر داد.

شیراز - ایرنا - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه سنگ‌های تزیینی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: از هرگونه سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری اینگونه سنگ‌ها حمایت می‌کنیم.

مسکو - ایرنا - رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بزرگترین ناقض تصمیمات سازمان‌ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت است، اظهار داشت: قدس محل همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان بوده است اما رژیم صهیونیستی آرامش این سرزمین را مختل کرده است.

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه، استاندار کردستان و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای مشترک ضمن تاکید بر گرامیداشت روز قدس حمایت از مردم ستمدیده فلسطین را مساله اصلی جهان اسلام بیان کردند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه اجرایی این صندوق با بهره‌مندی از خردجمعی و آرا و نظرات نخبگان، خبرگان تدوین می‌شود.

بوشهر - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: محموله 93 کیلوگرمی حشیش در این استان کشف شد.

ایرنا - گنبدکاووس - پیکر شهید مهدی هاشمی‌خواه تنها شهید گلستانی حادثه شناور کنارک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش، مسوولان استانی و شهرستانی و اقشار مردم در کلاله تشییع و به خاک سپرده شد.

قزوین - ایرنا - شورای اداری استان قزوین صبح پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

بوشهر - ایرنا - اعضای تیم شاهین شهرداری بوشهر روز پنجشنبه پیش از آغاز تمرین‌های لیگ برتر تست کرونا دادند.

لندن - ایرنا - نتایج بررسی‌های صورت گرفته توسط یک موسسه پژوهشی در انگلیس نشان می‌دهد که اعتبار و محبوبیت دولت آمریکا در افکار عمومی انگلستان از زمان شیوع ویروس کرونا (کووید -19) 13 درصد کاهش یافته است.