دوشنبه 23 مهر 1403

نماینده تونس: رسانه های عربی بر خلاف انتظار عادی سازی با دشمن صهیونیست را ترویج می کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده تونس: رسانه های عربی بر خلاف انتظار عادی سازی با دشمن صهیونیست را ترویج می کنند

تهران - ایرنا - «زهیر المغزاوی» دبیرکل جنبش "ملت" تونس و نماینده پارلمان این کشور با انتقاد از نقش رسانه‌های جهان عرب در خصوص موضع فلسطین تاکید کرد: رسانه‌های عربی بر خلاف انتظار و در بیشتر مواقع در جهت مخالف حرکت می‌کنند و بیشتر آنها به محافلی برای ترویج تفکرات گروه‌های تروریستی و یا به محلی برای ترویج فرهنگ تسلیم شدن در برابر دشمن تبدیل شده‌اند.

وی در گفت و گو با ایرنا به نقش معدود رسانه‌های عربی در حمایت از مقاومت و آرمان فلسطین هم اشاره کرد و گفت: نمی‌توان از نقش برخی رسانه ها که از مقاومت و عمق بخشیدن به تفکر ایستادگی و دفاع از حقوق قانونی ملت‌ها حمایت می‌کنند، چشم‌پوشی کرد.

این نماینده مجلس تونس تصریح کرد، در صدر این رسانه‌ها می توان از شبکه‌های المیادین و المنار لبنان و شبکه العالم در ایران نام برد و البته همین رویکرد حمایت از مقاومت در این شبکه‌ها باعث فشار و بایکوت شدید علیه این رسانه‌ها شده است.

المغزاوی همچنین تاکید کرد که تا زمانی که مقاومت در وجدان ملت‌های عربی ریشه دارد نباید از رسانه‌های مزدور واهمه‌ای داشت.

دبیرکل جنبش "ملت" تونس و نماینده پارلمان این کشور تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران از زمان رهبری امام خمینی (ره) نه تنها در ابعاد سیاسی و رسانه‌ای بلکه در زمینه‌های نظامی و لجستیکی نیز حمایتی ویژه از جریان مقاومت کرده است.

وی به حمایت‌های همیشگی ایران از جریان مقاومت و آرمان فلسطین پرداخت وهمچنین با یاد کردن از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس گفت: هر فردی که با سیره این شهید مقاومت آشنا باشد متوجه میزان حمایت های ویژه از جریان‌های مقاومت در لبنان و فلسطین در سه دهه گذشته خواهد شد.

دبیرکل جنبش ملت تونس همچنین با یادآوری جمله مشهور «جمال عبدالناصر» رییس جمهوری اسبق مصر در کنفرانس خارطوم که گفته بود "نه صلح، نه به رسمیت شناختن و نه مذاکره" این جمله را مانیفست ملت‌های عربی در برابر دشمن صهونیستی و رد هرگونه عادی سازی با این رژیم دانست.

المغزاوی در خصوص حمایت های دولت دونالد ترامپ از رژیم صهیونیستی هم گفت: اقدامات ترامپ از زمان رسیدن به ریاست جمهوری در حمایت از این رژیم موضوع جدیدی نیست زیرا دولت‌های آمریکا همواره حامی نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

وی افزود: آن چیزی که جدید است میزان وقاحت برخی کشورهای عربی به‌خصوص در منطقه خلیج فارس است که به شکل بی‌سابقه‌ای با پذیرش تمامی شروط آمریکا و اسرائیل به سمت عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هروله کنان حرکت می‌کنند.

روز جهانی قدس سال به سال در جوامع عربی عمق بیشتری گرفته است

نماینده پارلمان تونس در خصوص برگزاری روز جهانی قدس هم گفت: در سال‌های گذشته همواره جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز جهانی حمایت از قدس، برپا کرده‌ایم و این تظاهرات سال به سال وسعت و عمق بیشتری پیدا کرده است به طوری که می‌توان گفت که نه تنها حامیان محور مقاومت بلکه بسیاری از طبقات مختلف در تمامی جوامع عربی این روز را گرامی می‌دارند.

المغزاوی خاطر نشان کرد که با وجود شیوع ویروس کرونا و متوقف شدن اجتماعات و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، این مراسم تحت الشعاع کرونا قرار نخواهد گرفت و از سوی هوادارن قدس و مقاومت در شبکه‌های اجتماعی مراسم مختلفی برگزار خواهد شد و با توجه به پیشرفت چشمگیر فناوری اطلاعات، گرامیداشت روز جهانی قدس امسال پر شور تر از قبل و با استفاده از فناوری های روز برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: کسانی که ترور، زندان و تهدیدهای تروریستی ایشان را نترسانده قطعا تسلیم کرونا نخواهند شد و مراسم روز قدس را برگزار خواهند کرد.

به حرف ملت‌های خود گوش دهید

نماینده پارلمان تونس در پایان با انتقاد از اکثر حکومت‌های عربی خاطر نشان کرد که این حکومت‌ها نه تنها فرصت‌ها را می‌سوزانند بلکه فراتر از آن به صورت برنامه‌ریزی شده به سمت تسلیم در برابر دشمن و مخالفت با جریان‌های مقاومت در کشورهای خود حرکت می‌کنند.

المغزاوی همچنین به این حکومت‌های عربی توصیه کرد که به صدای ملت‌های خود گوش فرا دهند. ملت‌هایی که گزینه مقاومت و ایستادگی و قطع تعامل با دشمن یعنی آمریکا را برگزیده‌اند؛ آمریکایی که در برخورد با جمهوری اسلامی ایران تنها به دلیل حمایت این کشور از محور مقاومت و مقابله با دشمن صهیونیستی رفتاری کینه‌توزانه و غیرانسانی از خود نشان می‌دهد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*