دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دختر و پسر پارکورکار که چندی پیش کلیپ های خود را در فضای مجازی منتشر می کردند، توسط پلیس تهران دستگیر شدند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه ام آی تی دریافتند با فعال‌سازی مجدد نوعی آنزیم، می‌توان تخریب دی ان ای در نورون‌ها را که موجب بروز اختلالات شناختی می‌شود، درمان کرد.

آستارا - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر آستارا از تصویب سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارک بانوان به مساحت 25 هزار متر مربع و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک خبر داد.

شیراز - ایرنا - نخستین مرحله رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه موکب احمدبن موسی (ع) شیراز برای کمک به کارگران ساختمانی که در سر چهار راه‌ها منتظر پیدا کردن کار روزانه کارگری بودند، اجرا شد.

تهران - ایرنا - شهرداد روحانی از ارکستر سمفونیک تهران رفت.

اصفهان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: امدادگران، نجاتگران و 42 نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر این استان به 52 حادثه دیده در سیل و آبگرفتگی اخیر در منطقه جرقویه شهرستان اصفهان امدادرسانی کردند.

تهران - ایرنا - نخست وزیر لبنان هشدار داد که کشورش با بحران غذایی رو به رو است و شاید شمار زیادی از شهروندان در آینده نزدیک برای پرداخت بهای نان به دلیل بحران شدید مالی در کشور و پیامدهای ناشی از ویروس کرونا با مشکل روبه رو شوند.

اهواز - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: پنج عملیات مهار آتش در واحدهای مسکونی ناشی از اتصال برق در 24 ساعت گذشته توسط آتش نشانان این سازمان در اهواز انجام شد.

تهران - ایرنا - معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از راه اندازی 12 ایستگاه از خط‌های 6 و 7 مترو پایتخت تا پایان سال خبر داد.

گناباد - ایرنا - فرماندار گناباد گفت: با توجه به مشکلات وجود کشتارگاه دام در داخل این شهر، انتقال آن به خارج شهر و سرعت بخشی به تکمیل کشتارگاه جدید از نیازهای اساسی شهروندان به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: نرخ افزایش 25درصدی تعرفه بلیت اتوبوس رانی پایتخت از اول خرداد ماه اعمال شد.

تهران - ایرنا - دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است دستورالعمل‌های پزشکی باید در صدر برنامه‌های برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر قرار داشته باشد تا از هرگونه آسیب احتمالی و ممکن جلوگیری شود.

شیراز - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از تعقیب قضایی کارخانه سیمان فارس به دلیل ایجاد آلودگی خبر داد و با انتقاد از مدیران کارخانه پشم شیشه در خصوص فعالیت توام با آلودگی این واحد صنعتی اظهار داشت: در صورت تداوم آلودگی در مهلت تعیین شده، مدیران این واحد هم تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس پایتخت از دستگیری عامل انتشار کلیپ کودک همسری در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم توسط پلیس فتا پایتخت در یکی از استان های شرقی کشور دستگیر شد.

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سه شهرستان قروه، دهگلان و سروآباد به عنوان مناطق سفید از لحاظ ویروس کرونا در این استان اعلام شدند.

در گفت‌وگو با مهدی فرخیان مترجم کتاب تفسیری امام موسی صدر با عنوان «برای زندگی» و بررسی اندیشه‌های دین‌شناسی و قرآنی او.