دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز ارتش، کارآمد، متدین، اهل تحقیق و پژوهش و تعامل با مردم است و هر جا نیاز باشد برای کمک به مردم حضور پیدا می‌کند.

تهران - ایرنا - اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران با ارسال پیام‌هایی عید سعید فطر را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روسای قوای مقننه و قضائیه و سایر وزرا و مقامات دولتی تبریک گفت.

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: امسال ملت بزرگ ایران و مردم همیشه در صحنه اصفهان با انجام فعالیت‌های فرهنگی، حضور در شبکه‌های اجتماعی و بهره‌مندی حداکثری از فضای اجتماعی، خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیست به نمایش خواهند گذاشت.

شیراز - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: روش مراجعه حضوری برای تامین اعتبار دفترچه‌های درمانی از امروز (یکم خرداد 99) حذف و روش الکترونیکی از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.

گرگان - ایرنا - مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های روستایی استان در سال جهش تولید، واحدهای نیمه تمام، نیمه فعال یا راکد در بخش‌های صنایع غذایی و تبدیلی که به مالکیت بانک ها درآمده‌اند برای ممانعت از خام فروشی تولیدات کشاورزی و افزایش درآمد استان، خریداری و احیا می‌شوند.

تهران - ایرنا - سازمان ملل، 12ماه مه برابر با اول خرداد را به نام روز جهانی تنوع فرهنگی گفت‌وگو و توسعه نامگذاری کرده است، عمده‌ترین هدف از این نامگذاری، جلب توجه برنامه‌ریزان و مدیران کشورهای جهان به این مهم است که فرهنگ را در کلیه برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه‌ای کشورها بگنجانند.

یزد - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابرکوه گفت: همزمان با عید فطر نماز این روز در 70 باب مسجد و با حضور مردم این شهرستان با رعایت کامل پروتکل و موازین بهداشتی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز قدس تاکید کرد: بی تردید روز جهانی قدس در لبیک به ندای ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) نمایش مجدد وحدت و اتحاد جهانی امت اسلامی در حمایت از فلسطین و برائت از جبهه شیطانی صهیونیسم بین المللی قرار خواهد گرفت.

بغداد - ایرنا - «بالقیس الزاملی» پژوهشگر اسلامی عراق گفت که جهانیان به ویژه ملت های عرب و مسلمانان مشتاقانه و بی صبرانه منتظر سخنرانی تاریخی روز قدس مقام معظم رهبری است.

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بر اساس دستورالعمل جدید معاونت اقتصادی رییس جمهوری، خسارت واحدهای آسیب دیده کشاورزی از شیوع کرونا برای جبران احصا می‌شود.

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با تشریح محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای دولت به خاطر تحریم‌های ظالمانه، کاهش قیمت نفت و همچنین شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: راهکار توسعه مازندران جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است و همه ما اعم از مدیران اجرایی و منتخبان مجلس یازدهم باید به دنبال تحقق این مهم باشیم.

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: با تلاش مدیران و حمایت نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری از 11.2 درصد در سال 96 به 9.9 در پایان سال 98 کاهش یافت.

اصفهان - ایرنا - امام جمعه شهر کمشچه از توابع شهرستان برخوار واقع در شمال استان اصفهان بر اثر سانحه تصادف درگذشت.

لندن - ایرنا - «سهیلا زکزاکی» دختر رهبر شیعیان نیجریه در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس از مردم سراسر جهانی خواست تا پرچم فلسطین را در اعتراض به سرکوب مردم مظلوم این کشور در روزهای پایانی ماه رمضان بر افراشته کنند.

شیراز - ایرنا - آتش‌نشانان جهرم طی 24 ساعت گذشته ساعات پرکاری را داشتند که جلوگیری از سرایت آتش از یک باغ مجاور منازل مسکونی شهر به خانه‌های همجوار و تلاش سه ساعته برای خاموش کردن آتش‌سوزی انبار بسته‌بندی زغال و کارتن از مهمترین ماموریت‌ها بود.

سعید اسلامی بیدگلی در گفت‌وگو با ایرنا می‌گوید اگر متناسب با افزایش نقدینگی و استقبال از بورس ابزارهای بازار سرمایه توسعه پیدا نکنند، بازار ساختار شکننده‌ای خواهد داشت.